دختر دیکتاتور معدوم عراق در تلاشی جدید برای سمت‌وسو دادن به اعتراضات معیشتی و ضدفساد مردم کشورش، صوتی منتسب به پدرش منتشر کرد تا فضای اعتراضات را ضدایرانی جلوه بدهد.

تلاش توییتری دختر صدام و بعثی‌ها برای ضدایرانی کردن اعتراضات عراق

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، هم‌زمان با هشدار مرجعیت دینی در عراق درباره حضور نفوذی‌ها در میان معترضان، «رغد صدام» دختر دیکتاتور معدوم عراق، صوتی منتسب به پدرش منتشر کرد تا فضای اعتراضات را ضدایرانی جلوه بدهد.

رغد پنجاه و یک ساله که مقیم پایتخت اردن است، در حساب توییتری خود صوتی منتسب به پدرش منتشر کرد که می‌گوید «فکر می‌کردند می‌توانند شما را ببرند تهران. می‌خواهند عراق را روستایی از توابع سرزمین فارس کنند. اما شما امیدشان را ناامید کردید و درسی به آنان خواهید داد که شایسته‌اش هستند». 

روشن نیست صدا، صدای دیکتاتور معدوم است یا خیر و اینکه چه زمانی بیان شده یا خطاب به چه کسانی و درباره چه موضوعی مطرح شده است اما حساب توییتری دختر صدام با انتشار آن در این روزها که عراق شاهد تظاهرات است، تلاش کرده فضا را که اعتراض به بیکاری، وضعیت بد معیشتی و فساد است، اعتراض به ایران نشان بدهد. 

سوم اکتبر گذشته، در ابتدای اعتراضات، روزنامه الاخبار لبنان به نقل از منابع مطلع عراقی از «وجود برخی دست‌های پنهان» و حضور فعال بعثی‌ها نوشته بود که تلاش می‌کند عراق را به سوی ناآرامی ببرد. این منابع توضیح دادند که «این دست به شکل مستقیم و کامل از طرف سفارتخانه‌های آمریکا، انگلیس و کنسولگری سعودی در عراق و با مشارکت فعال بعثی‌ها و هواداران برخی احزاب متضرر از نوع چینش کابینه (جدید)» کنترل می‌شود. 


تصویر توییت رغد . [پیامی برای عراقی‌ها]

اعتراضات در عراق از ابتدای اکتبر آغاز شد. پس از وقفه‌ای چند روزه به دلیل فرارسیدن ایام زیارت اربعین حسینی (ع)، تظاهرات در شهرهای عراق از بیست و پنجم اکتبر از سر گرفته شد و تاکنون ادامه یافته است. منابع رسانه‌ای می‌گویند حدود چهارصد نفر تاکنون به دلیل ایجاد ناامنی در دو ماه گذشته جان باخته‌اند.

معترضان در ابتدا خواستار بهبود وضعیت معیشتی، کاهش بیکاری و مبارزه با فساد (سیاسی و اقتصادی) بودند اما در ادامه و با دخالت دولت‌های بیگانه، سمت‌وسوی اعتراضات به سوی کل حکومت سیاسی عراق رفته و هر چند نخست‌وزیر پیشتر برای استعفا اعلام آمادگی کرده بود، اعتراضات ادامه یافته است. 

روز گذشته (جمعه)، عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر عراق پس از خطبه‌های نماز جمعه که موضع مرجعیت عالی در عراق (آیت‌الله سیستانی) مطرح شد، اعلام کرد که بزودی استعفای خود را تقدیم پارلمان خواهد کرد تا پارلمان حسب مصلحت، تصمیم‌گیری کند. 

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.