یزد - مدیرکل دامپزشکی استان یزد گفت : با توجه به الزامی شدن شناسایی دام های بومی کشور با طرح ملی پلاک کوبی و در کنار آن بیمه اجباری دام، ارائه خدمات بهداشتی به دامداران در حوزه بیماری های مشترک، منوط به بیمه نمودن و پلاک کوبی دام ها توسط دامداران است.

ارائه خدمات بهداشتی به دامداران، با پلاک کوبی و بیمه اجباری دام صورت می گیرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازروابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان یزد، علی اکبر حدادزاده با بیان این خبر اظهاراداشت: با توجه به الزامی شدن شناسایی دام های بومی کشور با طرح ملی پلاک کوبی و در کنار آن بیمه اجباری دام، ارائه خدمات بهداشتی به دامداران در حوزه بیماری های مشترک، مانند تست سل و خونگیری جهت شناسایی دام های آلوده به تب مالت، منوط به بیمه نمودن و پلاک کوبی دام ها توسط دامداران است.

وی افزود: پیشگیری از بروز خسارات اقتصادی به دامداران به واسطه بیماری های مشترک و واگیر دام، همواره جزو دغدغه های مسئولین و دامداران بوده است که با عملیاتی شدن این طرح تا حد زیادی قابل جبران است.

حدادزاده گفت: از این پس، انجام اقدامات بهداشتی مانند تست سل و خونگیری از سوی اداره کل دامپزشکی منوط به پلاک کوبی و  ارائه گواهی بیمه از سوی دامدار است  و در صورت عدم ارائه گواهی، دامدار از دریافت خدمات دامپزشکی تا زمان انجام بیمه محروم است.

وی با بیان اینکه مزایای این طرح شامل حال دامدار می شود تصریح کرد: دامداران هر چه سریعتر نسبت به بیمه نمودن دام های اقدام کنند به این دلیل که لازمه هرگونه پرداخت غرامت به دامداران  خسارت دیده از بیماری های مشترک بین انسان و دام (سل وبروسلوز) بیمه اجباری دام است که در کنار این مهم، سایر بیماری های دامی تحت پوشش درج شده در بیمه نامه نیز مشمول پرداخت توسط صندوق بیمه کشاورزی خواهد بود.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.