سرکردگان دو باند فروش موادمخدر که در حوالی پارک ملت روی هم اسلحه کشیده و یکی از شهروندان را مجروح کرده بودند، پس از چند ماه تعقیب و گریز پلیسی سرانجام دستگیر شدند.

پایان فرار عاملان قدرت‌نمایی مسلحانه در پارک ملت

عقیل رحمانی/

 سرکردگان دو باند فروش موادمخدر که در حوالی پارک ملت روی هم اسلحه کشیده و یکی از شهروندان را مجروح کرده بودند، پس از چند ماه تعقیب و گریز پلیسی سرانجام دستگیر شدند.

انتقام مسلحانه موادفروشان از هم!

مدتی قبل خبر یک نزاع مسلحانه در پارک ملت مشهد به 110 اعلام شد. با توجه به اهمیت ماجرا و اینکه محل وقوع جرم در محدوده استحفاظی کلانتری سجاد بود، مرکز فرماندهی از تیم‌های تجسس آن کلانتری خواست به محل مراجعه و اقدامات انتظامی مورد نیاز را صورت دهند.

وقتی پلیس در محل حاضر شد افراد مسلح که اقدام به شلیک چند گلوله از سلاح شکاری کرده بودند، متواری شده، اما یک نفر از مجروحان حادثه که مرد جوانی بود، مورد شناسایی قرار گرفت.

بررسی‌های اولیه پلیس از شاهدان ماجرا و... به این جمع‌بندی رسید که دو خودرو سواری پراید و پژو 206 لحظاتی قبل در حوالی پارک ملت متوقف و در یک چشم به هم زدن سرنشینان آن‌ها از خودروها پیاده و به شیوه فیلم‌های هالیوودی به سمت هدفی حمله‌ور و در پی آن حدود سه گلوله شلیک و پس از آن به سرعت سوار خودروها شده و از محل متواری می‌شوند.

در اثر این اقدام مسلحانه یک مرد از ناحیه کمر و زنی جوان هم از ناحیه پا مورد اصابت گلوله قرار می‌گیرند. مأموران در ادامه مصدومان حادثه را مورد بازجویی قرار می‌دهند. مرد مجروح که در محل حضور داشت به مأموران گفت: در حال عبور از خیابان بودم که صدای شلیک گلوله را شنیدم، ترسیده بودم و پا به فرار گذاشتم که متوجه شدم کمرم می‌سوزد، وقتی محل سوزش را نگاه کردم دیدم گلوله ساچمه‌ای وارد بدنم شده است.

از طرفی زنی که او هم در این اقدام مجروح و در بیمارستان فارابی بستری بود به پلیس گفت: با همسرم در حوالی پارک ملت از خودرومان پیاده شدیم و برای انجام ورزش پیاده‌روی به پارک ملت آمده بودیم که در یک لحظه صدای شلیک گلوله را شنیدم تا به خودم آمدم متوجه شدم از ناحیه ساق پا و انگشت پای راست مورد اصابت گلوله قرار گرفته‌ام. از سوی دیگر در بررسی‌های تکمیلی پلیس، چند پوکه متعلق به سلاح مذکور هم کشف شد.

با توجه به اهمیت ماجرا موضوع به دستگاه قضایی منعکس و پرونده‌ای در این زمینه در شعبه 201 دادسرای ناحیه 2 مشهد تشکیل و روی میز قاضی «سالم اندای» قرارگرفت.

مقام قضایی در نخستین گام با توجه به نحوه وقوع اقدام مسلحانه در محل به این نتیجه رسید عاملان این اقدام به دنبال انتقام‌جویی در منطقه حاضر و مرتکب این جرم شده‌اند.

از همین رو به مأموران پلیس دستور داده شد تا موضوع به صورت ویژه در دستور کار آن‌ها قراربگیرد تا عاملان جرم شناسایی شوند.

مظلوم‌نمایی «بلک» و کشف سلاح در بیابان

ردزنی‌های شبانه‌روزی پلیس با توجه به اندک سرنخ‌های به جا مانده از متهمان فراری ادامه پیدا کرد تا اینکه آن‌ها موفق شدند دو نفر از عاملان این اقدام مسلحانه را در حوالی خیابان جلال آل احمد شناسایی و محل اختفای آن‌ها را محاصره و در پی یک عملیات دقیق و غافلگیرانه هر دو نفر را دستگیر کنند.

پس از دستگیری متهمان، هر دوی آن‌ها به مقر پلیس منتقل و مورد بازجویی فنی و دقیق قرار گرفتند. نکته عجیب ماجرا این بود که مجرمان بازداشت شده که از عاملان اصلی خرده‌فروشی موادمخدر در برخی نقاط شهر مشهد هستند، مدعی شدند: مرد جوانی که روز اول تیر به کمرش برخورد کرده خود یک از طرف‌های نزاع مسلحانه معروف به «بلک» است. در ادامه همچنین یکی‌دیگر از مجرمان اعتراف کرد: ما و افرادی که با آن‌ها درگیر شده بودیم همه موادفروش هستیم و این درگیری هم بر سر نوچه‌های یکی از طرف‌های دعوا صورت گرفته بود.

از همین رو فردی که خود را از همه‌چیز بی‌اطلاع می‌دانست هم دستگیر شد. در حین انجام اقدامات پلیسی همچنین مشخص شد طرف‌های دوم نزاع که در مرحله اول مورد هجوم مسلحانه قرار گرفته بودند، چند ساعت بعد یعنی حدود ساعت 2 بامداد روز بعد برای گرفتن انتقام به محل حضور آن‌ها مراجعه و در آن محل هم اقدام به تیراندازی با سلاح شکاری و تخریب شیشه‌های برخی از منازل می‌کنند.

اعترافات اعضای باند شرارت موجب شد محل اختفای یکی‌دیگر از متهمان پرونده نیز شناسایی و وی هم در یک اقدام پلیسی دستگیر شود.

در حالی چهار نفر از افراد شرور دستگیر شدند که معلوم شد آن‌ها یکی از اسلحه‌ها را در جاده قدیم قوچان و در یک زمین خالی مخفی کرده‌اند که این سلاح هم کشف می‌شود.

با دستگیری متهمان و کشف یکی از سلاح‌ها، مجرمان به دادسرا منتقل و پس از آن راهی زندان شدند. از طرفی دیگر عاملان فراری این پرونده نیز همچنان تحت تعقیب قرار دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.