رییس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه فرمانداران اسامی هفت هزار نفر داوطلب احتمالی انتخابات مجلس را برای وزارت کشور فرستاده‌اند، گفت: 26 درصد این تعداد، اصلاح‌طلب، 34 درصد اصولگرا و 40 درصد مستقل هستند.

پیش‌بینی از ترکیب داوطلبان انتخابات مجلس؛ 26 درصد اصلاح‌طلب، 34 درصد اصولگرا، 40 درصد مستقل

به گزارش قدس آنلاین جمال عرف معاون سیاسی وزیر کشور و رییس ستاد انتخابات کشور صبح امروز (شنبه ۹ آذر) در نشست خبری با خبرنگاران، با بیان اینکه فرایند انتخابات وارد مرحله اجرایی شده است و از ۱۰ اردیبهشت سال جاری زنگ انتخابات به صدا درآمد، گفت: نزدیک به ۲ هزار نفر از فرمانداران و بخشداران مستقل را آموزش داده‌ایم و البته همه مراحل حقوقی آموزش داده شده است. 

وی با بیان اینکه ما هیچ عامل غیرآموزش دیده نداریم، اظهار داشت: در قدم دوم دنبال تربیت مربی در رده‌های اجرایی برای استان‌ها هستیم. ما به‌روز هستیم و کارها طبق برنامه پیش می‌رود. وزیر کشور به 5 حوزه‌ای که همزمان انتخابات خبرگان نیز در آنها برگزار می‌شود کار ابلاغ را انجام دادند. 

*امیدوارم به سمت انتخاباتی برویم که هم شور و هم شعور در آن موج بزند

رییس ستاد انتخابات کشور ‌گفت: امیدوارم با این سطح آمادگی به سمت یک انتخاباتی برویم که هم شور و هم شعور در آن موج بزند. 

عرف با بیان این مطلب که باید همه مجریان قانون‌ را مدنظر قرار دهند تصریح کرد: نتیجه این انتخابات انشاالله مجلس کارآمد باشد که بتواند در حوزه‌های کلان به وظایف خود عمل کند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا برای جلوگیری از هزینه احراز صلاحیت مکمل‌هایی در قانون برای جلوگیری از ثبت نام نامزد های فاقد صلاحیت صورت نمی گیرد، گفت: امسال طوری برنامه ریزی کردیم که کسانی که قرار است ثبت نام کنند حداقل مدرک فوق لیسانس خود را همراه داشته باشند.

*قانون جامع انتخابات قطعاً به این دوره نمی‌رسد

رییس ستاد انتخابات کشور در ادامه گفت: قانون جامع انتخابات قطعاً به این دوره نمی‌رسد.

عرف با بیان اینکه فرمانداران کل کشور تا پایان آبان، اسامی حدود هفت هزار نفر از افرادی که  احتمال حضورشان در انتخابات مجلس زیاد است را برای وزارت کشور ارسال کرده‌اند، درباره گرایش سیاسی این افراد گفت: از این تعداد 26 درصد اصلاح‌طلب،34 درصد اصولگرا و 40 درصد مستقل است.

*تشریح زمان مجاز برای تبلیغات انتخاباتی

رئیس ستاد انتخابات کشور با یادآوری فاصله 83 روز باقی‌مانده تا انتخابات مجلس گفت:  از هشت روز قبل از انتخابات تا روز سکوت، یعنی روز قبل از برگزاری انتخابات، تبلیغات آزاد است و تبلیغات غیر از این زمان، تبلیغات زود هنگام تلقی می‌شود.

عرف درباره تحقیقات محلی از ثبت نام کنندگان نمایندگی مجلس گفت: نظر مراجع چهارگانه اولویت است ولی اگر موردی باشد که ضرورت داشته باشد، توسط معتمدین محلی هیأت اجرایی، سؤال میدانی هم صورت می‌گیرد. همچنین مراجع چهارگانه هم اگر لازم باشد این کار را انجام می‌دهند که البته خیلی کم اتفاق می‌افتد.

معاون سیاسی وزیر کشور در پاسخ به انتقادی مبنی بر اینکه این حجم از مدارک کاغذی در عصر فناوری خیلی جالب نیست، گفت: انشا الله در آینده با دولت الکترونیک بتوانیم به سمتی برویم که افراد از خانه خود برای انتخابات ثبت نام کنند. اما قانون فعلاً به ما اجازه این کار را نمی‌دهد و باید افراد در مراکز ثبت نام حضور یابند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.