کریم باقری وضعیت ویلموتس در فوتبال ایران را تأیید نمی‌کند واعتقاد دارد که سرمربی تیم ملی باید در ایران حضور داشته باشد و بازی‌ها را از نزدیک تماشا کند. باقری دوری ویلموتس از فوتبال ایران را ضعفی بزرگ تلقی می‌کند.

فوتبال ما به برنامه بلند مدت نیاز دارد

حمیدرضا عرب/

کریم باقری وضعیت ویلموتس در فوتبال ایران را تأیید نمی‌کند واعتقاد دارد که سرمربی تیم ملی باید در ایران حضور داشته باشد و بازی‌ها را از نزدیک تماشا کند. باقری دوری ویلموتس از فوتبال ایران را ضعفی بزرگ تلقی می‌کند.

*صحبت درباره تیم ملی هنوز داغ است و مشخص نیست آینده تیم ملی با ویلموتس چه می‌شود. شما چه پیشنهادی برای فوتبال ایران دارید؟

نظر من این است که تیم ملی در آینده بازی‌های سختی پیش رو ندارد. ما سه بازی درتهران میزبانیم و فقط یک بازی میهمان هستیم. اعتقادم این است که از گروه صعود می‌کنیم. اما نگرانی من از رفتاری است که ویلموتس انجام می‌دهد. او باید رویه‌اش را عوض کند.

*لزوماً درباره کدام رفتار سرمربی تیم ملی انتقاد دارید؟

همین پروازی بودن. شما به من بگویید ویلموتس الان کجاست؟ چرا او در ایران حضور ندارد؟ سرمربی تیم ملی باید لیگ را از نزدیک نگاه کند اما نه خودش و نه دستیارانش بازی‌ها را نمی‌بینند. مگر می‌شود با دیدن فیلم شما بازیکن دعوت کنید؟ این رفتار اشکال دارد و فدراسیون فوتبال باید فکری کند.

*ظاهراً به دنبال برانکو هستند.

ببینید آمدن برانکو هم دردی دوا نمی‌کند. من مربیگری برانکو را تأیید می‌کنم اما فوتبال ما باید با برنامه جلو برود واگر برانکو بیاید وتیم ملی همین طور بی‌برنامه باشد بی‌فایده است. الان چند بازی در فیفا را از دست دادیم؟ این نشان می‌دهد برنامه‌ای برای آماده سازی نیست. برانکو مربی بزرگی است و می‌تواند در تیم ملی موفق باشد اما ما قبل از هر تغییری باید بدانیم چه می‌خواهیم و دنبال چه اهدافی هستیم. فوتبال ما نیاز به برنامه بلند مدت دارد.

*فکر ‌می‌کنید برانکو پیشنهاد غیررسمی فدراسیون فوتبال را بپذیرد؟

همه چیز به قرارداد ویلموتس بستگی دارد. ابتدا باید با این مربی به نتیجه برسند که می‌خواهند با هم کار کنند یا همکاری را قطع کنند. الان ویلموتس با تیم ملی ایران قرارداد دارد و این طور نیست که روی هوا بخواهیم سرمربی عوض کنیم. این یکی از آن بی برنامگی‌هایی است که من را نگران می‌کند.

*دراین مدت که ویلموتس با تیم ملی کار کرد بازیکنانی بودند که می‌توانستند درتیم ملی باشند اما دعوت نشدند.

این نشان دهنده ندیدن لیگ است. ویلموتس باید لیگ را به دقت نگاه کند اگر می‌خواهد در فوتبال ایران موفق شود باید اینجا باشد. مربیگری تیم ملی از راه دور ممکن نیست. حتی اگر از این مرحله هم صعود کنیم باز هم با این شرایط نمی‌شود ادامه داد.

*آقای باقری شما درمقاطعی که کالدرون نتایج خوبی نمی‌گیرد به عنوان آلترناتیو ایشان مطرح می‌شوید. آیا درپرسپولیس انگیزه‌ای برای سرمربیگری دارید؟

من هیچ انگیزه‌ای برای سرمربیگری ندارم. این را از ته قلبم می‌گویم. دوست دارم به همین منوال ادامه بدهم. پرسپولیس بی‌گمان وارد فاز نتیجه گیری بهتر خواهد شد. ما در جام حذفی مقابل صنعت نفت به برتری رسیدیم و قطعاً برای همین هدف دربازی‌های بعد حاضر می‌شویم. پرسپولیس به زودی اوج می‌گیرد.

*8 آذر مصادف با روز خداحافظی شما هم بود. درباره آن بازی برایمان بگویید.

سال 89 همزمان با هشتم آذر و سالروز بازی تاریخی با استرالیا پس از هجده سال بازی در تیم‌های مختلف احساس کردم باید از دنیای حرفه‌ای کنار بروم. به هر حال تا آدم روپا و سرحال است باید تکلیفش را با خودش و دیگران مشخص کند. خدا را شکر می‌کنم که در بازی با برزیل توانستم خداحافظی کنم و از این بابت خیلی هم خوشحالم که با خاطره‌ای خوش کنار رفتم و جا را برای جوان‌ترها باز کردم.

* شما هم در این بازی خاطره‌انگیز گل زدید اما شاید گل شما خیلی دیده نشد و همه نگاه‌ها معطوف به گل خداداد عزیزی بود.

به هر حال در آن بازی شرایطی پیش آمد که موفق شدم گل بزنم، من همیشه سعی می‌کردم پشت سر علی دایی و خداداد عزیزی بازی کنم که اگر توپی از آن‌ها رد شد یا شوت بزنم و یا پاس بدهم، آن روز هم قسمت این طور بود که خداداد عزیزی به من پاس داد و من که در محوطه 6 قدم قرار داشتم توپ را تبدیل به گل کردم و این هم شانس من بود.

*به وضوح در تصاویر تلویزیونی مشخص است که گلی که شما زدید محصول پاس خداداد عزیزی بود اما او در محوطه آفساید قرار داشت و این مسئله خیلی مشخص بود.

بله، گلی که به استرالیا زدم آفساید بود اما به هر حال داوران همیشه که آفساید نمی‌گیرند، یکی دو یار این طرف و آن طرف بود و شاید داوران به همین دلیل نتوانستند این صحنه را تشخیص دهند اما باید خوشحال باشیم که آن‌ها آفساید را نگرفتند. بارها شده بود که داوران بر علیه ما سوت زده بودند و حالا این بار اشتباه آن‌ها به سود ما بود.

*در بازی با نساجی چه برنامه‌ای دارید؟

تیم بسیار خوبی هستند. بازی آن‌ها مقابل استقلال را دیدم. حملات زیادی داشتند. تیم دست و پا بسته‌ای نیستند. اما ناچاریم برای ادامه این روند نساجی را هم ببریم. امیدوارم هواداران صبوری کنند و تیم را حمایت کنند چون برای قهرمانی در دو جام انگیزه داریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.