بندرعباس-بازار قدیمی بندرعباس در بلوار ساحل که بنا بر گفته مسئولان شهرداری حال پس از گذشت سال‌ها دچار فرسودگی و ستون‌های آن دچار نشست شدند در دستور کار مسئولان شهرداری برای تخریب و بازسازی قرا گرفته است اما همین موضوع مدتی است که به محل اختلاف بازاریان و شهرداری تبدیل‌شده است.

بازار بندرعباس از تخریب رهایی یافت/شهردار با کسبه کنار آمد

قدس آنلاین-گروه استان ها: درحالی‌که مدیر بافت فرسوده شهرداری ادعا می‌کند طبق ماده ۵۵قانون شهرداری‌ها مبنی بر الزام این نهاد به رفع نقاط پرخطر در مکان‌های عمومی شهری  باید بازار بندرعباس نیز بر همین اساس به وضعیت آن رسیدگی شود اما کسبه اعلام می‌کنند که به‌هیچ‌وجه نیاز به تخریب کامل و ساخت مجدد  وجود نداشته و می‌توان به‌جای تخریب بازار را مقاوم‌سازی کرد.

عبدالحسین ارجمند با اشاره به اینکه ۶۳میلیارد ریال برای اجرای این طرح لازم است حتی از انعقاد قرارداد با پیمانکار و تأمین  اعتبار لازم خبر می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه باید نسبت به بازسازی سقف و رواق بخش بیرونی اقدام شود خاطرنشان می‌کند: این طرح به‌صورت مرحله‌به‌مرحله و با کمترین میزان تعطیلی برای مغازه‌داران اجرا خواهد شد.

مدیر بافت فرسوده شهرداری در همین رابطه معتقد است در قسمت‌هایی از این بازار شاهد پوسیدگی و نشست ستون‌ها هستیم و ستاد بازآفرینی شهری مصوب کرده است که شهرداری رواق فعلی را تخریب و بازسازی و زیباسازی کند.

بازار مقاوم‌سازی می‌خواهد

درحالی‌که شهرداری به دنبال تخریب و بازسازی بخشی از بازار و ترمیم رواق فعلی است اما این تصمیم تاکنون به شکل‌های مختلف با اعتراض و مخالفت‌های بازاریان مواجه شده است.

درحالی‌که شهرداری به دنبال تخریب و بازسازی بخشی از بازار و ترمیم رواق فعلی است اما این تصمیم تاکنون به شکل‌های مختلف با اعتراض و مخالفت‌های بازاریان مواجه شده استبرخی از بازاریان با اشاره به مرمت بخش داخلی بازار که حدود سه سال پیش توسط شهرداری انجام شد اظهار می‌کنند: در مرمت قبلی شهرداری به‌جای ایزوگام سقف بازار ، روی آن آسفالت ریخت و آن را سنگین‌تر کرد.

بسیاری از آن‌ها اعتقاددارند تعطیل کردن واحدهای صنفی در این اوضاع اقتصادی خسارت زیادی به آن‌ها وارد می‌کند.

آن‌ها عنوان می‌کنند: شهرداری تصمیم دارد تا بخش‌هایی از بازار را خراب کند و دوباره از نو بسازد د حالی که به هیچ وجهه نیاز به تخریب نیست و به‌راحتی می‌توان ستون‌هایی که گفته می‌شود سست شده‌اند را تقویت و نوسازی کرد.

مغازه‌داران که اعتراض و مخالفت خود را بارها  با نصب پارچه نوشته و بنر بر درودیوار بازار یا  نوشتن نامه به شهردار و فرماندار ابراز کردند.

کسبه نگران نباشند

درحالی‌که طی هفته‌های اخیر جلسات مختلفی با حضور بازاریان و متولیان امور عمرانی و بافت فرسوده شهرداری برگزار و این نشست‌ها به نتیجه نرسید اما با ورود ناگهانی شهردار به آخرین نشست در خصوص حل مشکل این بازار درنهایت شهرداری در برابر خواسته کسبه سر تعظیم فرود آورد.

طی آخرین نشستی که نمایندگان بازاریان و عبدالرضا بهادر به‌عنوان معاون امور زیربنایی و عمرانی و ارجمند مدیر بافت فرسوده شهرداری داشتند مسئولان شهرداری بر این نکته تکیه داشتند که به‌هیچ‌وجه امکان تغییر در زمان و کیفیت اجرای پروژه وجود ندارد تا اینکه شهردار بندرعباس درواکنشی دور از انتظار اظهار داشت:«طرح برای رضایت بازاریان است و اگر بگویید کار نکنید اصلاً اجرا نمی‌کنیم.»

عباس امینی زاده به بازاریان معترض گفت: دنبال این نیستیم که در اوضاع اقتصادی فعلی مشکل جدیدی برای بازاریان درست کنیم و نمی‌گوییم هر چه ما می‌گوییم همان باشد.

حال باید دید با این تصمیم شهردار که نظر کسبه را مقدم بر تصمیم شهرداری دانسته وضعیت بازسازی و نوسازی این بازار قدیمی به کجا خواهد رسید؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.