رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر مشهد گفت: لایحه مبتنی بر افزایش دستمزد دفاتر پیشخوان شهرداری در شورای شهر مطرح و تصویب شده است، اما فرمانداری این مصوبه را رد کرده است.

مخالفت فرمانداری مشهد با افزایش دستمزد دفاتر پیشخوان شهرداری

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا حسین نژاد گفت: اگر به فلسفه اولیه شکل‌گیری دفاتر پیشخوان شهرداری برگردیم، متوجه می‌شویم که مسیر اصلی آن از شورای شهر می‌گذرد، بحث افزایش تعرفه در حوزه اختیارات معاون شهرسازی شهرداری نیست و تنها عملکردشان زیر نظر شهرداری است.

وی با اشاره به اینکه برای افزایش دستمزد دفاتر پیشخوان مصوبه شورای شهر لازم است، بیان کرد: لایحه افزایش تعرفه از طریق شهرداری به شورای شهر اعلام و بررسی می‌شود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد یادآور شد: یک بار لایحه‌ای در این خصوص به شورای شهر فرستادیم اما ظاهراً با این دلیل که در آینده بحث هوشمندسازی را داریم و افراد از منزل می‌توانند کارهایشان را انجام دهند، افزایشی در دستمزد دفاتر پیشخوان شهرداری صورت نگرفته است.

خواسته‌ کارکنان دفاتر پیشخوان منطقی و به حق است

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر مشهد، گفت: لایحه مبتنی بر افزایش دستمزد دفاتر پیشخوان شهرداری در شورای شهر مطرح و تصویب شده است، اما فرمانداری این مصوبه را رد کرده است.

محمدهادی مهدی نیا افزود: در قانون بودجه سال ۹۶ به بعد باید تمامی دفاتر پیشخوان با دفاتر دولتی تجمیع شوند، در واقع هیچ مجموعه‌ای جز قوه قضاییه و پلیس ۱۰+ نباید دفاتر پیشخوان جداگانه داشته باشند، به همین دلیل چون افزایش قیمت دفاتر پیشخوان با قانون مغایرت داشته، فرمانداری آن را رد کرده است.

وی با بیان اینکه ما قبول داریم با توجه به تورم سالانه باید نرخ تعرفه دفاتر پیشخوان افزایش پیدا کند، ابراز کرد: تا به الان هیچ افزایشی در دفاتر پیشخوان شهرداری صورت نگرفته زیرا فرمانداری بر این باور است که دفاتر پیشخوان شهرداری باید با دفاتر پیشخوان دولتی تجمیع شوند.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر مشهد با اشاره به اینکه ماهیت کار دفاتر پیشخوان شهرداری و دفاتر دولتی متفاوت است، بیان کرد: دفاتر شهرسازی به دلیل تخصصی بودن کارشان علاقه‌ای به تجمیع ندارند و دفاتر پیشخوان شهرداری نیز آمادگی برای تجمیع ندارند و در عمل این کار اقدام پذیر نیست.

مهدی نیا ادامه داد: با وجود این مسائل دنبال راه حل قانونی این مورد هستیم تا بتوانیم به خواسته منطقی کارکنان دفاتر پیشخوان شهرداری پاسخ مناسبی دهیم.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.