همدان _مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان همدان با اشاره به اینکه حفظ و حراست از سامانه ها در جاده ها از جمله دغدغه ها است، گفت: احیاء مجدد سامانه های جاده ای هزینه بر است.

احیاء مجدد سامانه های جاده ای هزینه بر است
به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان، مصطفی پناهنده مدیر کل راهداری ،حمل ونقل جادهای استان همدان  با اشاره به وجود ۴۴ سامانه ثبت تخلف عبور و مرور دارای کد پلیس در محورهای مواصلاتی استان اظهار کرد: با وجود این سامانه ها در سطح جاده های استان، اندازه گیری سرعت لحظه ای و تخلف کامل اتوماتیک به مالک وسیله نقلیه با ارسال پیامک اطلاع رسانی می شود.
 پناهنده افزود: تلاش بر این است که نصب سامانه‌های ثبت تخلفات، متناسب با وضعیت راه و ترافیک باشد تا بتوانیم در کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای به وضعیت قابل قبولی دست یابیم.
وی در ادامه یادآور شد: این اداره کل به منظور کاهش سوانح جاده ای نسبت به آشکارسازی نقاط پرتصادف(۷۰ نقطه) و تأمین حداقل الزامات ایمنی نقاط پرتصادف مذکور و نقاط دارای تصادف(در مجموع ۱۰۶ نقطه) اقدام کرده است.
مدیرکل راهداری استان همدان تأکید کرد: همچنین با کمک مهندسین مشاور نسبت به برداشت مطالعاتی نقاط یاد شده و ده نقطه جدید در مجموع ۱۱۶ نقطه اقدام و پس از ابلاغ طرح های رفع نقاط حادثه خیز و با توجه به میزان تأمین اعتبار نسبت به تکمیل تابلو و علائم ۱۰ نقطه پرتصادف مصوب اقدام و طرح های مربوطه در حال اجرا است.
پناهنده با بیان اینکه این تعداد نقاط حادثه خیز در محورهای ارتباطی استان شناسایی شده است، ابراز داشت: عمده نقاط حادثه‌خیز در محورهای فرعی و روستایی بوده که تمامی آن‌ها آشکارسازی شده است.
وی بیان کرد: شناسایی نقاط پر حادثه و آشکار سازی، ایمن سازی پل‌ها و پرتگاه‌ها در محورهای شریانی از اقدامات مهم این اداره کل در افزایش ایمنی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.