همدان- رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهرهمدان گفت : ساماندهی روز بازارهای شهر همدان ضروری است .

ضرورت ساماندهی روز بازارهای همدان
به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، علی فتحی در جلسه کمیسیون خدمات شهری شورا که با حضور اعضای هیئت امنای روز بازارها و مدیران مربوطه شهرداری همدان  برگزار شد، گفت: نماینده بساط گستران روز بازارهای همدان نامه ای به شورای شهر ارسال کرده و در این نامه درخواست هایی دارد که در این راستا مشکلات این بازارها بررسی و تصمیمات لازم به مدیران شهرداری اعلام شد.

علی فتحی اضافه کرد: از جمله این درخواست ها تعیین شماره و کد برای مشخص شدن بساط گستران و شناسایی آنها است تا مشخص شود از کجا در این روز بازارها حاضر شده اند و شغل دیگری دارند یا خیر.

فتحی با اینکه یک سری از افرادی که در این روز بازارها بساط می گسترانند مغازه دارانی هستند که از صبح تا ظهر به روز بازارها می آیند و بعد از ظهر در مغازه‌های خود حاضر می‌شوند، اظهار داشت: بساط گستران درخواست کد و شماره مخصوص برای خود را دارند.

 وی با بیان اینکه تعیین خط کشی و حدود فضای اشغال برای هر یک از بساط گستران نیز امری ضروری است چرا که گاهی بر اثر اختلاف در خصوص فضای اشغال شده بحث پیش می‌آید و مشکلاتی ایجاد می‌شود، گفت: نظارت در این بازارها مطلوب نیست و همین موضوع باعث شده تعداد محدودی از افراد به بی انضباطی خود ادامه دهند و حتی درگیری‌هایی ایجاد کنند و فحاشی صورت گیرد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان تهیه لباس فرم با کاور مشخص و کد معین برای بساط گستران را ضروری برشمرد و گفت: ۹۰ درصد بساط گستران شهر همدان ثابت هستند که آنها با لباس‌های متحدالشکل، کدبندی و صدور کارت شناسایی ساماندهی می شوند.

معاون خدمات شهری شهردار همدان نیز با بیان اینکه ساماندهی روز بازارها از دغدغه های اصلی شهرداری است و چندین جلسه با نماینده کسبه و اعضای هیئت امنای برگزار شده است، گفت: اگر به روز بازار به عنوان پدیده اجتماعی نگاه کنیم قابل حذف نیست و شرایط اقتصادی باعث شکل گیری این پدیده شده است که شورا و شهرداری به دنبال حذف بساط گستران نیست.

 وحید علی ضمیر با اشاره به فعالیت ۸ روز بازار در شهر همدان و بیان اینکه وضعیت روز بازارها نسبت به قبل بهتر شده است، اظهار داشت: یکسری کارها انجام شده اما شکایت هایی از روز بازار ها وجود دارد.

وی با بیان اینکه ساماندهی روز بازار ها نیازمند فکری اساسی و جدی است، افزود: در راستای رفع مشکل سرویس بهداشتی از ۱۵ آذرماه یک چشمه سرویس بهداشتی سیار در روز بازارها مستقر خواهد شد.

علی ضمیر اظهار داشت: مامور راهور نیز تا ۲۰ روز قبل به روز بازارهای همدان می‌آمد اما قرارداد شهرداری با نیروی انتظامی پایان یافته و درصدد تمدید آن هستیم و علاوه بر آن یک مامور انتظامی نیز در روز بازارها مستقر خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.