نماینده مردم کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا، گفت: حدود 400 نفر از مردم در البرز دستگیر شدند ولی در فاصله کمتر از سه روز غربالگری از دستگیرشدگان آغاز شد و بیش از 200 نفر آزاد شدند.

۲۰۰ نفر از دستگیر شدگان البرز آزاد شدند / روحانی باید مسئولیت گرانی بنزین را بپذیرد و شاکر حمایت رهبری باشد

قدس آنلاین: محمدجواد کولیوند در نشست خبری با اصحاب رسانه در حوزه بنزین اظهار داشت: سال 1394 در بررسی بودجه سال 95 به دولت اختیار دادیم انرژی به صورت پلکانی افزایش قیمت داشته باشد با توجه به اینکه انتخابات ریاست جمهوری را در پیش داشتیم، افزایش نرخ 20 درصدی اتفاق نیفتاد و سرانجام در بررسی بودجه سال 1397 قرار گرفت که این بار مجلس با افزایش قیمت موافقت نکرد. 

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد افزود: بنظر می‌رسد همان سال ها باید اصلاح قیمت بنزین اتفاق می افتاد که انجام نشد و امروز در سال 98 اتفاق افتاد. 

کولیوند با اشاره  به روند جلسه سران سه قوه در رابطه با افزایش قیمت بنزین، گفت: رئیس جمهور طی ارائه نامه‌ای به مقام معظم رهبری در رابطه با اصلاح قیمت بنزین خواستار افزایش قیمت شد چرا که معتقد بود مجلس این طرح را تایید نخواهد کرد. 

وی با بیان اینکه بیش از 8 ماه روی این موضوع کار شده بود، افزود: چهار طرح تک نرخی، دولیتر بنزین در روز، افزایش قیمت پلکانی و سهمیه بندی بنزین مطرح بود که در نهایت سهمیه بندی تایید و مصوب شد. 

کولیوند گفت: طبق این شرایط سهمیه بندی روزانه 70 میلیون لیتر سهمیه و حدود 20 میلیون در بخش آزاد قرار گرفت. البته بحث تغییر نرخ گازوییل با اینکه تصمیم گیری نیز شده بود اجرا نشد و از دستور کار خارج شد. 

وی افزود: قوه قضائیه در جریان افزایش قیمت بود ولی موافق نحوه اجرا نبوده  و معتقد بود که  باید زیرساخت‌ها مهیا می‌شد، رئیس جمهور نیز خبر از گران شدن بنزین داشت اما خودش در تبریز می‌گوید درخواست کردم که به من نگویید. 

کولیوند با بیان اینکه روز چهارشنبه پیش از گران شدن بنزین جلسه غیرعلنی در مجلس برگزار شد و طی مدت زمان پنج دقیقه به نمایندگان اعلام شد، افزود: البته خود من در کمیسیون امنیت درخواست داشتم بعد از اعلام بودجه دولت به این موضوع بپردازیم اما موافقت نشد. 

وی با اشاره به طرح های معیشتی و ارائه خدمات به مردم، تصریح کرد: سر این موضوع بحث است و تاکنون به صورت کامل اجرا نشده است، دو طرح ارائه پول نقد به مردم و بن خرید کالا مطرح است. 

کولیوند افزود: اینکه رئیس جمهور می گوید من را در جریان افزایش قیمت نگذارید بی انصافی است، دولت خود خواستار افزایش قیمت بود. چطور چهار وزیر درگیر این موضوع بود اما شما اطلاع نداشتید؟ دولت باید مسئولیت را بپذیرد و شاکر حمایت مقام معظم رهبری باشد. 

منبع: خبرگزاری ایلنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.