سفیر آمریکا در آلمان شرکت‌کنندگان در اجلاسی را که با هدف توسعه روابط تجاری ایران و اروپا برگزار شده، به تحریم تهدید کرده است.

دیپلمات آمریکایی شرکت‌کنندگان در اجلاس ایران-اروپا را به تحریم تهدید کرد

قدس آنلاین: «ریچارد گرنل» سفیر آمریکا در آلمان به اتخاذ مکرر مواضع ضدایرانی معروف است، روز شنبه بار دیگر سرمایه‌گذاران اروپایی در ایران را به تحریم تهدید کرد. 

اظهارات گرنل پس از آن مطرح شد که «لارس نوردرام» سفیر نروژ در ایران در توییتر از سفرش به بروکسل برای شرکت در «اجلاس اروپا-ایران» خبر داد و برگزارکنندگان این اجلاس تشکر کرد. وی گفت در این نشست «اندیشکده‌ها، شرکت‌ها و دفاتر تجاری برای بحث در مورد نحوه حفاظت از برجام و گسترش روابط تجاری» گردهم آمده‌اند.

سفیر آمریکا در آلمان با اشاره به این توییت، در توییتر وزارت خزانه‌داری آمریکا را خطاب قرار داده و نوشته است: «به نظرم می‌رسد که تمام این افراد و گروه‌ها باید به فهرست تحریم ایالات متحده افزوده شوند.»

وی افزود: «ما باید اطمینان یابیم که آن‌ها در بازار ایالات متحده فعالیت نمی‌کنند. تصمیم با خودشان است، یا ایالات متحده یا ایران، نه هر دو.»

گرنل که از تندروترین دیپلمات‌های آمریکایی در قبال ایران است، پیش از این هم بارها شرکت‌های اروپایی را به تحریم تهدید کرده بود. وی در همان هفته‌های نخست حضورش در آلمان، مستقیما شرکت‌های آلمانی را تهدید کرد که اگر با ایران رابطه داشته باشند، تحریم می‌شوند. این اظهارات جنجال گسترده‌ای به راه انداخت و واکنش منفی مقام‌ها و رسانه‌های آلمانی را به همراه داشت.

دولت آمریکا اردیبهشت ماه سال گذشته با بی‌توجهی به قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل و درخواست‌های متحدان اروپایی خود، به صورت یکجانبه از توافق هسته‌ای با ایران خارج شد و علاوه بر احیای تحریم‌های هسته‌ای، تحریم‌های دیگری نیز علیه مردم ایران وضع کرد. واشنگتن همزمان شرکت‌های بین‌المللی را برای خروج از ایران و عدم تجارت با ایران تحت فشار قرار داده است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.