مدیر کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: وضعیت آلودگی هوا برای روز یکشنبه مانند روزهای گذشته بحرانی نیست. لذا احتمال تعطیلی مدارس بسیار ضعیف است.

وزش باد آلودگی هوا در مشهد را کاهش میدهد/احتمال تعطیلی یکشنبه مدارس بسیار ضعیف است

دکتر محسن عراقی زاده در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین عنوان کرد: با توجه به وزش بادی که یکشنبه دهم آذرماه در سطح مشهد رخ خواهد داد از میزان آلودگی هوا کمی کاسته خواهد شد و از شرایط اضطراری خارج می شویم. اما برای دوشنبه به دلیل پایداری نسبی هوا، دوباره غلظت آلاینده ها افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: به همین دلیل وضعیت آلودگی هوا برای روز یکشنبه مانند روزهای گذشته بحرانی نیست. لذا احتمال تعطیلی مدارس بسیار ضعیف است. اما جمع بندی و اعلام نظر برای تعطیلی مدارس به عهده کارگروه کاهش آلودگی هوا است و در این کارگروه تصمیم نهایی گرفته خواهد شد.

وی بیان داشت: از چهارشنبه گذشته میزان آلودگی هوای مشهد بسیار زیاد بوده و در شرایط مناسبی به سر نمی بریم. به همین دلیل در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوا تصمیمات مهمی برای کاهش آلودگی هوای شهر گرفته شد.  

عراقی زاده تاکید کرد: متاسفانه در این ایام کلانشهرها و شهرهای صنعتی با مشکل افزایش غلظت آلاینده ها دست و پنجه نرم می کنند. بسیاری از شهرهای دیگر کشور نیز اکنون درگیر معضل آلودگی هوا هستند و این قضیه مختص مشهد نمی شود.

وی افزود: بررسی نقشه های هواشناسی از این حکایت دارد که از روز سه شنبه هفته جاری یک سامانه بارشی وارد مشهد خواهد شد. در حال بررسی قدرت این سامانه هستیم تا میزان بارندگی آن را بتوانیم تخمین بزنیم. اما حتی در صورت عدم بارش باز هم ورود این سامانه به شهر در کاهش میزان غلظت آلاینده ها کمک بسیار زیادی خواهد کرد و کیفیت هوا از وضع اضطرار خارج خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: برای کاهش غلظت آلاینده ها و خروج از این وضعیت باید همه دست به دست هم دهیم. بیشترین آلودگی مربوط به تردد خودروها در شهر و ترافیک هاست. همچنین سوختهای فسیلی ای مانند مازوت که در نیروگاه ها و برخی صنایع استفاده می شوند بسیار تاثیرگذارند. باید هر شخص به اندازه نقش و توان خود برای کاهش آلودگی شهر کمک کند. این معضل در صورت خواست و کمک همگان برطرف خواهد شد.  

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسام ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
    1 0
    سلام. اخه این واقعا درسته که تهران الان در وضعیت پاک هستش فردا تعطیله ولی مشهد که شاخسش الان۱۲۳هستش فردا تعطیل نیست. لطفا رسیدگی کنین.ممنون.