رئیس هیئت مدیره سازمان دیده بان عدالت و شفافیت با بیان اینکه شفافیت، شاخصه صداقت ، درستکاری و نشان دهنده بلوغ سازمانی است، گفت: شفافیت، تکلیف آستان قدس رضوی است.

شفافیت، شاخصه صداقت ، درستکاری و نشان دهنده بلوغ سازمانی است

به گزارش قدس آنلاین،  احمد توکلی در نشست تخصصی بررسی محورهای شفافیت در حوزه اقتصادی آستان قدس رضوی بیان کرد: هدف سازمان های اقتصادی از اجرای شفافیت، افزایش بهره وری و دستیابی به سود بیشتر است، اما در نهادی همچون آستان قدس رضوی، رویکردی ماورای اهداف مذکور مد نظر است، چرا که این سوال برای مردم وجود دارد که در این نهاد، قدرت، فرصت و ثروت چگونه تقسیم می شود و به چه کسانی می رسد.
وی ادامه داد: این تفکر که چون دشمن بر آستان قدس رضوی تمرکز کرده و نباید اطلاعاتی از این نهاد خارج شود، اشتباه است و بالعکس با توجه به تمرکز دشمن بر آستان قدس رضوی، باید همه اطلاعات را در اختیار مردم قرار داد و با این اقدام، اعتماد مردم را افزایش داد.
رئیس هیئت مدیره سازمان دیده بان عدالت و شفافیت خطاب به حاضران در این نشست گفت: شما جایی ایستاده اید که مربوط به مردم است و مردم حق دارند از فعالیت های این مجموعه اطلاع داشته باشند و بدین منظور باید خود را در معرض قضاوت مردم و نخبگان قرار دهید.
وی ادامه داد: آستان قدس رضوی اجزای مختلفی دارد که قدر مسلم وظیفه یک سازمان در حوزه اقتصادی با سایر واحدهای خدماتی و مذهبی متفاوت است و مردم انتظارات مختلفی از هر یک از این مجموعه ها دارند.
توکلی تاکید کرد: برای اجرای صحیح شفافیت نباید تردیدی در ارائه اطلاعات داشت و باید اطلاعات را منتشر کرد که خوشبختانه اراده جدی را در آستان قدس رضوی برای عملیاتی شدن این مهم شاهد هستیم.
وی با بیان اینکه مردم می خواهند ابهامات موجود در خصوص آستان قدس رضوی از میان برداشته شود، تصریح کرد: برای موفقیت در شفافیت، اولویت ها باید متناسب با زمانه انتخاب شود؛ در حال حاضر مردم می خواهند بدانند فرصت های شغلی در این نهاد به چه افرادی و چگونه اختصاص می یابد، گردش مالی آستان قدس رضوی چه مقدار است و این گردش مالی، چه مقدار سود و ضرر و چه زمینه هایی دارد.
توکلی ادامه داد: لذا باید تمامی اطلاعات لازم به مردم ارائه شود و شرایطی فراهم شود که مردم نذورات خود را با خیالی راحت به آستان قدس رضوی تحویل دهند.
وی با بیان اینکه شفافیت باعث می شود مسئولان بتوانند از عملکرد خود دفاع کنند، افزود: برخی عنوان می کنند چنانچه حقوق مدیران اعلام شود، مناسب نیست، بالعکس معتقد هستم به هیچ عنوان موضوع بدی نخواهد بود، چرا که مضرات پنهان کاری نقش مستقیمی در تولید، بهره وری، سرمایه اجتماعی، روابط بین مردم و حاکمیت و نیز روابط بین فردی خواهد داشت.
وی ادامه داد: حضور مردم برای تحکیم پایه های نظام جمهوری اسلامی ایران ضروری است و چنانچه پنهان کاری صورت گیرد، مردم حرف های راست را نیز دیگر باور نخواهند کرد و همین امر باعث می شود اتحاد مردم از بین برود و مردم با شما همکاری نکنند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: شفافیت، شاخصه صداقت و درستکاری و نشان دهنده بلوغ سازمانی است و عاملی برای رشد سازمان ها به شمار می رود.

منبع: آستان نیوز 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.