خراسان شمالی- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی گفت: با اجرای طرح قبض سبز و حذف قبوض کاغذی، ۹۸.۵ درصد قبض های استان به صورت پیامکی ارسال شد که ۲۷ میلیارد ریال در این زمینه صرفه جویی شده است.

با اجرای طرح حذف قبوض ۲۷ میلیارد ریال صرفه جویی شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، علیرضا صبوری در نشست خبری اظهار داشت: شرکت توزیع نیروی برق استان ۳۶۳ هزار مشترک برق در استان دارد و شبکه توزیع در حدود ۱۱ هزار کیلومتر در مساحت ۲۸ هزار و ۴۰۰ کیلومتر مربع مشترکین را در سطح استان تامین برق می‌کند.

وی تعداد روستاهای برخوردار از برق استان را ۹۴۳ پارچه ذکر کرد و افزود: ۷۲۱ روستای خراسان شمالی جمعیتی بالای ۲۰ خانوار و مابقی کمتر از این تعداد دارند.

صبوری با بیان اینکه اکنون ۹۹/۹ درصد از جمعیت خراسان شمالی از نعمت برق برخوردارهستند گفت: اکنون تنها ۱۴۷ خانوار روستایی در۳۲ آبادی این استان فاقد برق هستندکه این خانوارها عمدتا از قشر عشایر هستند که در شهرستان‌های اسفراین، شیروان و مانه و سملقان استقرار دارند.

وی افزود: خانوارهای عشایری این استان به دلیل کوچروی بین ییلاق و قشلاق، تنها حدود چهار ماه در برخی از مناطق استان مستقر می شوند که در خانه های گلی و بیشتر در سیاه چادرها سکونت دارند.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان شمالی در ادامه با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون تعداد یک هزار و ۳۶۳ فقره پروژه با اعتبار هزار و ۱۷۰ میلیارد ریال در شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی تامین اعتبار شده است، افزود:۷۰ در صد این پروژه‌ها به بهره برداری رسیده و عمده پروژه‌های باقیمانده در ایام دهه فجر به بهره برداری خواهد رسید.

صبوری همچنین از سرقت ۲۲ ترانس اختصاصی برق در این استان در سال جاری خبر داد و گفت: این ترانس ها توسط دو باند غیر بومی در استان به سرقت رفته اند و سارقان دستگیر شده اند.

وی گفت: به طور میانگین میزان خسارتی که سارقان از ناحیه سرقت این ترانس ها وارد کرده اند یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.