برخی از منابع آگاه گفتند در مذاکرات تجاری میان چین و آمریکا، پکن در مرحله نخست خواستار بازگشت تعرفه‌ها به قبل است.

در مذاکرات تجاری با آمریکا، چین چه می‌خواهد؟

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، روزنامه چینی «گلوبال تایمز» امروز به نقل از منابع آگاه نوشت دولت چین اصرار دارد تا تعرفه‌های تجاری به عنوان بخش اصلی مرحله نخست هر معامله تجاری با دولت آمریکا به عقب بازگردانده شود.

این روزنامه به دلیل نداشتن اطمینان از موفقیت حتمی مذاکرات تجاری دو کشور و فائق آمدن دو طرف بر شرایط باقیمانده نامی از منبع خبری خود نبرد.

گلوبال تایمز در توئیتی نوشت: «وعده آمریکا برای کنار گذاشتن برنامه تعرفه‌های ۱۵ دسامبر نمی‌تواند جایگزین بازگرداندن تعرفه‌ها به قبل باشد.»

منابع آگاه در پکن به این روزنامه گفتند چین اصرار دارد که بازگشت تعرفه‌ها به قبل باید بخشی از همین مرحله نخست توافق تجاری باشد.

در ماه نوامبر (ماه گذشته میلادی) مذاکره کنندگان اصلی آمریکا و چین--لیو هی، معاون نخست وزیر چین، با رابرت لایتیزر، نماینده تجاری آمریکا، و استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری این کشور—به صورت تلفنی با یکدیگر گفتگو کردند تا مرحله نخست توافق تجاری جدید میان دو کشور آغاز شود.

جنگ تجاری میان چین و آمریکا در سال ۲۰۱۸ آغاز شد، زمانیکه واشنگتن تلاش کرد برای جبران کسری تجاری خود با پکن، تعرفه‌های بیش از ده میلیارد دلار کالای چینی را افزایش دهد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.