همدان- مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری و دبیر ستاد انتخابات استان همدان با بیان اینکه تنور انتخابات در این استان در حال گرم‌تر شدن است قوانین و شرایط ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را در این استان اعلام کرد.

فرایند انتخابات در همدان گرم‌تر از دیروز

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازاداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری همدان ابوالقاسم الماسی درباره سازوکار و فرآیند  انتخابات گفت: یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با دستور وزیر کشور از تاریخ ۱۰ آذرماه آغاز و در دوره زمانی ۸۳ روزه به برگزاری انتخابات در ۲ اسفند ماه سال جاری به پایان خواهد رسید.

وی افزود: همزمان با دستور شروع انتخابات، اقدامات مهم از جمله تشکیل هیات‌های اجرایی در حوزه‌های اصلی و فرعی انجام خواهد شد و طبق قانون، فرمانداران و بخشداران حوزه انتخابیه موظف هستند در روز شروع انتخابات، لیست ۳۰ تن از روحانیان و معتمدان حوزه انتخابیه را تهیه و به هیات‌های نظارت مربوط ارسال کنند.

الماسی اظهار کرد: بر اساس قانون انتخابات معتمدان باید شرایط بومی منطقه و یا دارای سابقه سه سال سکونت در حوزه انتخابیه، ایمان و التزام به اسلام و قانون اساسی، سواد خواندن و نوشتن و حسن شهرت را داشته باشند.

دبیر ستاد انتخابات استان عنوان کرد: پس از تایید صلاحیت معتمدهای معرفی شده توسط هیات نظارت مربوط، از آنها دعوت می‌شود تا از طریق رای گیری از بین خود، هشت تن را به عنوان عضو اصلی هیأت اجرایی انتخاب کنند.

وی ادامه داد: این هشت تن، با حضور فرماندار، دادستان و رئیس ثبت احوال منطقه، در مجموع هیات اجرایی شهرستان و بخش را تشکیل می‌دهند.

الماسی با تاکید بر این نکته که وظیفه اصلی هیات‌های اجرایی، مسئولیت اجرای انتخابات و حسن اجرای آن است، افزود: در استان همدان هفت حوزه انتخابیه اصلی و ۱۹ حوزه انتخابیه فرعی وجود دارد که کمیت و کیفیت تشکیل آنها مشابه هم است، با این تفاوت که هیات‌های اجرایی در حوزه‌های اصلی وظیفه ثبت نام از دواطلبان، تایید صلاحیت آنها و تایید و تصویب تعداد شعب پیشنهادی حوزهای فرعی را نیز به عهده دارند.

وی به دومین اقدام اساسی و مهم اجرایی در روز نخست شروع انتخابات پرداخت و اضافه کرد: ثبت نام از داوطلبان از روز اول شروع و به مدت هفت روز ادامه دارد.

الماسی بیان کرد: افراد متقاضی، با همراه داشتن مدرک مورد نیاز، می‌توانند از ۱۰ تا ۱۶ آذرماه به حوزه‌های انتخابیه اصلی و یا با مراجعه به وزارت کشور  اقدام به ثبت نام کنند.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری همدان گفت: ثبت نام متقاضیان از ساعت هشت صبح تا ۱۸ بعداز ظهر در هفت روز انجام می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.