۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۱
کد خبر: 680587

نویسنده کتاب صعود چهل ساله گفت: مردم علم و بصیرت دارند که بعد از فتنه به خیابان آمدند و هرگاه نظام احتیاج داشته است، مردم پای کار بوده‌اند.

مردم پای کار  نظام هستند

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام محمدحسین راجی نویسنده و کارشناس حوزه انقلاب اسلامی در نشست تخصصی تبیین گام دوم انقلاب با نگاه به کارنامه ۴۰ ساله نظام جمهوری اسلامی در جمع دانشجویان دانشگاه علوم اسلامی رضوی اظهار کرد: چهل سال است نه سرزمینی داده‌ایم و نه ذره‌ای از سرزمین ایران جدا شده است و دلیلش وجود امنیت و ثباتی است که  بعد از انقلاب اسلامی به آن دست یافته‌ایم.

وی افزود: ثبات، امنیت و حفظ تمامیت ارضی کشور بنا به تاکید مقام معظم رهبری از اولین برکات چهل سال انقلاب است که مصداق مشخص آن موفقیت در جنگ هشت ساله با عراق است.

نویسنده و محقق  کتاب پژوهشی صعود چهل ساله در ادامه مبحث جداشدن سرزمین‌ها قبل از انقلاب به جداشدن بحرین از ایران در دهه ۵۰ اشاره کرده و گفت: تمام سرزمین‌هایی که از ایران جداشده‌اند، در پی جنگ‌ها و نزاع‌هایی با کشورهای دیگر بوده است؛ مانند عهدنامه گلستان و ترکمان‌چای، ولی متاسفانه بحرین با وجود موقعیت عالی و استراتژیک در خلیج فارس، به ویژه در موضوع نفت، بدون هیچ جنگی و با افتخار تقدیم شد.

وی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس با تمام امکانات اندک موجود، در نبرد هوایی عملیات اچ ۳ رقم زده شد که به عنوان عجیب‌ترین عملیات نظامی هوایی دنیا از آن نام برده و در دانشگاه‌های نظامی دنیا تدریس می‌شود که از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران است.

حجت‌الاسلام راجی ادامه داد: امنیت، از برکات نظام است و در چهار مبحث بیانیه گام دوم انقلاب که شامل مقدمه، برکات، چالش‌ها و توصیه ها است، از موضوعات مهم و بنیادین است که در کتاب پژوهشی صعود چهل ساله بر همین اساس جزء ارکان اصلی بشمار می آید.

وی اضافه کرد: نگارش کتاب صعود چهل ساله با این نگرش  شروع شد؛ پاسخ به تمامی شبهات سیاسی مردم.

حجت‌الاسلام راجی ادامه داد: این پژوهش با هفتاد نخبه و استاد حوزه و دانشگاه آغاز و موفق به جمع آوری ۹۵۰ پرسش یا شبهه پرتکرار از میان مردم گردید.

وی همچنین ابراز کرد: بعد از دسته‌بندی این شبهات این نتیجه به دست آمد که فقط یک شبهه اصلی وجود دارد و این است که آیا نظام جمهوری اسلامی کارآمد بوده است یا خیر؟ و پاسخ به این پرسشّ می‌تواند شبهات دیگر را نیز برطرف نماید.

نویسنده و محقق  کتاب پژوهشی صعود چهل ساله، در ادامه تصریح کرد: برای این تحقیق، ۲۵۰۰ ساعت پژوهش در قالب ۱۹ هزار آمار داخلی و بین‌المللی انجام گرفت که نتیجه آن به چاپ کتاب صعود چهل ساله انجامید.

وی با اشاره به دستاوردهای مختلف انقلاب، گفت: از لحاظ وقوع عملیات تروریستی در بحث امنیت در این چهل سال، ایران امن‌ترین کشور در ناامن‌ترین منطقه دنیا بوده است.

حجت‌الاسلام راجی افزود: از لحاظ تولید علم، به گفته سایت معتبر سایماگو زمانی رژیم صهیونیستی رتبه نخست را داشت ولی در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران در جایگاه اول و رژیم صهیونیستی، پنجم است.

وی چهار اصل پیشرفت در جهان را آموزش‌محوری، پژوهش‌محوری، کیفیت‌محوری و فناوری محوری عنوان نموده و گفت: خیلی از کشورها ۳۰۰ سال طول کشیده تا این مراحل را آن هم نصفه و ناقص طی کنند ولی به فرمایش مقام معظم رهبری، ۲۰ سال پیش رستاخیز علمی ایران شروع شده و وارد مرحله دوم گردیده است.

حجت‌الاسلام راجی ادامه داد: ایران از سال ۲۰۱۱ وارد مرحله سوم و از ۲۰۱۶ به مرحله چهارم که فناوری‌محوری است، ورود کرده که این رکورد، شاهکاری بی‌نظیر است.

وی افزود: نظام اسلامی در به اوج رسانیدن مشارکت مردمی و سابقه خدمت‌رسانی به مردم در این چهل سال در عرصه‌های مختلف مانند انتخابات بسیار عالی عمل کرده است.

حجت‌الاسلام راجی تاکید کرد: طاغوت حکومت خود را بر پایه جهل بنا می‌کند ولی نظام اسلامی چنین نیست و کلیات نظام بر پایه علم دادن به مردم شکل گرفته است

وی در انتها بیان کرد: مردم علم و بصیرت دارند که بعد از فتنه به خیابان آمدند و هرگاه نظام احتیاج داشته، مردم پای کار بوده اند.

منبع: مهر 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.