فرماندار تربت حیدریه گفت: تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی و حقیقی تفاوتی ندارند ، به طوری که تمام فعالیت‌ها در فضای مجازی رصد و طبق قانون با متخلفین برخورد می‌شود.

 با تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی برخورد می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، علی رستمی در نشست خبری خود که در محل فرمانداری شهرستان تربت حیدریه برگزار شد، اظهار کرد: ثبت نام داوطلبین حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی از فردا ۱۰ آذرماه به مدت هفت روز به صورت همزمان در کشور آغاز می شود، در این حوزه انتخابیه که مرکز آن فرمانداری تربت حیدریه است، همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۶ عصر کار ثبت نام از داوطلبین نیز انجام می شود.

وی افزود: حوزه انتخابیه تربت حیدریه دارای هفت حوزه فرعی و یک حوزه اصلی است که حوزه های فرعی در مه ولات، شادمهر، زاوه، بخش سلیمان زاوه، کدکن، بایگ، رباط سنگ و حوزه اصلی در فرمانداری این شهرستان نیز مستقر شدند.

فرماندار تربت حیدریه بیان کرد: تمام تلاش دست اندرکاران وزارت کشور بر این است تا ماموریت انتخاباتی خود را در نهایت بی طرفی، سلامت و صلابت به نحو مطلوب به انجام برساند.

رستمی افزود: در حوزه انتخابیه تربت حیدریه، مه ولات و زاوه طبق آمار ۳۵۵ هزار و ۲۰۳ نفر زندگی می کنند که از این میزان ۶۵ درصد افراد بالای ۱۸ سال و واجد شرایط رای دادن هستند.

وی با بیان اینکه هنوز اطلاع دقیقی از برگزاری انتخابات الکترونیک در این حوزه انتخابیه در دسترس نیست، تصریح کرد: در حال حاضر برای این حوزه انتخابیه  ۲۷۵ شعبه اخذ رای در نظر گرفته شده است که از این تعداد۷۶ درصد  ثابت و ۲۴ درصد آن سیار می باشد.

رستمی ابراز کرد: در دور قبلی انتخابات مجلس شورای اسلامی ۸۴ درصد جمعیت واجد شرایط این حوزه انتخابیه در انتخابات شرکت کردند، اما در دور دوم این میزان مشارکت به ۵۳ درصد کاهش یافت. که یکی از دلایل اصلی این کاهش مشارکت انتخاب بر اساس معیارهای قومی و محلی بود.

وی گفت: براساس پیش بینی های اولیه چهار هزار و ۲۰۰ نفرعوامل اجرایی، برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را در این حوزه انتخابیه بر عهده دارند.

فرماندار تربت حیدریه افزود: از نخبگان، فرهیختگان و رسانه ها می خواهیم تا در مدت باقیمانده تا انتخابات نگاه مردم منطقه را از انتخاب نماینده بر اساس معیارهای قومی، محلی تغییر و در مصادیق و شاخصه‌های انتخاب خود، حوزه انتخابیه را اولویت قرار دهند.

رئیس ستاد انتخابات حوزه انتخابیه تربت حیدریه گفت: تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی و حقیقی تفاوتی ندارند به طوری که تمام فعالیت ها در فضای مجازی رصد و طبق قانون با متخلفین برخورد می شود.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.