ایلام- مشاور رئیس سازمان محیط زیست کشور گفت: هفت هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای مقابله با گرد و غبار به ۶ وزارتخانه و سازمان مهم و مرتبط با گرد و غبار اختصاص یافته است.

اختصاص بیش از ۷ هزار میلیارد ریال برای مقابله با گرد و غبار

به گزارش قدس آنلاین، علی محمد طهماسبی بیرگانی در هفتمین کارگروه گرد و غبار استان ایلام اظهار داشت: از این میزان اعتبارکه ازمحل صندوق توسعه ملی تامین شده است بیش از ۸۱ میلیارد ریال آن به استان ایلام اختصاص یافته است.

مشاور رئیس سازمان محیط زیست و و دبیر ستاد ملی مقابله با گرد و غبار با بیان اینکه این میزان اعتبار هم اکنون در اختیار سازمان جهاد کشاورزی، حفاظت محیط زیست، منابع طبیعی و آبخیزداری قرار گرفته است، افزود: بالغ  بر ۳۴ میلیون هکتار از اراضی کشور مستعد و منشا گرد و غبار داخلی است که از این میزان وسعت سهم استان ایلام ۲۱۵ هزار هکتار است.

وی گفت: ۷۰ میلیارد ریال در حوزه کشاورزی حفاظتی به صورت پایلوت و آزمایشی برای استان‌های درگیر گرد و غبار در نظر گرفته شده که سهم استان ایلام یک میلیارد ریال است که طرح‌های پایلوت در منطقه فکه و رزمندگان درشهرستان مرزی دهلران اجرا می‌شود.

طهماسبی بیرگانی بیان داشت: یک افق ۱۲ ساله برای ۲۰ استان درگیر با پدیده گرد و غبار در نظر گرفته شده که افق ترسیم شده برای استان ایلام ۱۰ ساله است و بر حسب شواهد و قرائن و اقدام‌های انجام گرفته ایلام یکی از استان‌های پیشرو در زمینه بیابان زدایی، مبارزه با ریزگردهای با منشاء داخلی، جنگل کاری است که زودتر به این افق دست خواهد یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.