هفته دوازدهم لیگ برتر با شکست شهرخودرو در خانه و توقف سپاهان پایان یافت. در مشهد و در حالی که بدبین ترین هوادار صنعت نفت هم به پیروزی تیمش گمان نداشت تیم یحیی غافلگیر شد و با نتیجه یک بر صفر بازی را به میهمان واگذار کرد.

جواد رستم زاده/

 هفته دوازدهم لیگ برتر با شکست شهرخودرو در خانه و توقف سپاهان پایان یافت. در مشهد و در حالی که بدبین ترین هوادار صنعت نفت هم به پیروزی تیمش گمان نداشت تیم یحیی غافلگیر شد و با نتیجه یک بر صفر بازی را به میهمان واگذار کرد. در این بازی شهر خودرو فقط 10 دقیقه بد بازی کرد و اتفاقاً در همان دقایق گوشمالی شد. مهدی رحمتی چند نوبت یک تنه تیمش را از دریافت گل نجات داد اما دقیقه 27 روی یک ضربه ایستگاهی تسلیم شد. ضربه عیسی آل کثیر پس از برخورد به یک بازیکن به گوشه دروازه این تیم رفت. این شکست یحیی و شاگردانش در حالی اتفاق افتاد که آن‌ها پیش از این تنها یک بار در هفته چهارم لیگ و آن هم برابر تیم فولاد خوزستان اتفاق افتاده بود. جالب اینکه شهرخودرویی‌ها آن بازی را هم با یک گل به حریف خود واگذار کرده بودند.

*ال‌کلاسیکوی جذاب

اما در حالی که بازی‌های پرسپولیس- نساجی و تراکتور- پیکان لغو شده بود سپاهان و استقلال در نبردی جذاب و پربرخورد 2 بر2 به تساوی رسیدند تا زردپوشان صدر را در اختیار بگیرند. استقلالی‌ها با دو گل قاعدی و دیاباته تک گل ولسیانی را جواب داده و مهیای برپایی جشن پیروزی بودند که نورافکن روی غفلت خط دفاعی آبی‌ها گل تساوی را به ثمر رساند. این در حالی بود که داور یک پنالتی مشخص را هم برای استقلال روی خطای هند کی‌روش نگرفت.

*رکوردهای آبی

هرچند استقلال با بدشانسی سه امتیاز اصفهان را از دست داد ولی نباید فراموش کرد نتیجه مساوی هم برای استقلال ارزشمند است که این تیم را می‌تواند همچنان به آینده امیدوار نگه دارد. استقلال با دو گلی که به سپاهان زد با 25 گل زده در عنوان بهترین خط حمله لیگ دست نیافتنی‌تر شد تا جایی که این تیم حالا با پیکان که در رده دوم بهترین خط حمله قرار دارد 9 گل فاصله دارد.

اما این تمام ماجرا نیست، چراکه مهدی قائدی با گلی که زد به صدر جدول گلزنان لیگ برتر رفت و شیخ دیاباته هم با پنج گل در رده دوم جدول رده بندی قرار دارد.

*قهرمان نیم فصل

استقلال با تساوی در بازی امروز برابر سپاهان اختلاف خود با صدرجدول را به یک امتیاز رساند و آبی‌ها این فرصت را دارند تا با پیروزی در سه بازی باقی مانده خود تا پایان نیم فصل به صدرجدول برسند، البته اگر بتوانند شهرخودرو، پیکان و شاهین بوشهر را شکست بدهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.