معمولاً روزهایی که در طول سال به نام اقشار و اصناف مختلــف نامگذاری شــده، بهانه و فرصتی اســت تا از زحمــات و خدمات جمعیت و یــا صنفی خاص تجلیل و قدردانی شــود.

مهدی کاهانی مقدم/

معمولاً روزهایی که در طول سال به نام اقشار و اصناف مختلــف نامگذاری شــده، بهانه و فرصتی اســت تا از زحمــات و خدمات جمعیت و یــا صنفی خاص تجلیل و قدردانی شــود.

 دهم آذرماه نیز به احترام بزرگمردی حماســه آفرین (شــهید مدرس) روز مجلس نام گرفته اســت؛ روزی که یادآور تــلاش و مجاهدت های فراوان آن بزرگــوار برای احقاق حق ملت و مملکت اســت.

اما به جرئت میتوان گفت از آن پس تاکنون کمتر شــاهد چنین تــلاش و از خود گذشــتگی از سوی وکلای مردم در مجلس شورای اسلامی (در ادوار مختلف) بوده ایم. البتــه این بــدان معنا نیســت که معــدود تلاش ها و پیگیری های برخی از نماینــدگان را نادیده انگاریم که تاکنون بارهــا به انعکاس این خدمــات پرداخته و ارج نهاده ایم.

 در عین حــال مشــهدالرضا به عنوان مرکز خراســان رضــوی، عناوین متعــددی همچون دومین کلانشــهر مذهبی جهان، پایتخت معنوی کشــور و کعبه عاشقان اهل بیت(ع) را یدک میکشــد و ایــن موقعیت مدیون وجود بارگاه ملکوتی امام هشــتم(ع) اســت که همه ما خدمتگــزاری در حریم حرمــش را بزرگترین افتخار زندگیمان قلمداد می کنیم.

 ایــن درحالی اســت که نبــود حمایت هــای دولتی و کارشــکنی های مرکزنشــینان و صدالبتــه نبود حضور پررنگ نمایندگان استان در عرصه پیگیری و چانه زنی، حق مســلم استان و به تبع آن مشــهد مقدس همواره در جریــان لابیگری برخــی و تلاش خســتگی ناپذیر برخی دیگر از نمایندگان ســایر استان ها، تضییع شده و میشود.

 گواه این مدعا نرسیدن پایتخت معنوی کشور به حداقل ســهم واقعی خود از اعتبارات مربوط به زیارت، توسعه راههــا، بافت های فرســوده و امثال آن، در ســال های متمادی بوده است.

به همین خاطر مشهد مقدس در خدمات رسانی مطلوب و رفع نیازها و مشــکلات زائران و مجاوران ناتوان بوده و این موضوع در درازمدت، تبعات جبران ناپذیری را در این شهر برجای گذاشته است.

 متأســفانه در طول این ســال ها روال معمول این بوده کــه تنها بودجه های ملی که در اختیار شــهر مشــهد قــرار می گرفته در حوزه های حمــل و نقل مانند قطار شهری، اتوبوســرانی و حل مسائل حاشیه شهر بوده که ســایر شهرها نیز از این اعتبارات می گیرند.

 البته ناگفته پیداست که سهم مشــهد از همین اعتبارات نیز بسیار کمتر از سایر شهرها بوده است و دومین کلان شهر کشور همچنان با مشــکلات بزرگی مثل بحران آب، ترافیک، جاده، بهداشت و درمان، پروژه های نیمه تمام و گسترش بی رویه حاشیه نشــینی، دســت و پنجه نرم میکند و شهروندان مشهدی بار بیشتر هزینه های حضور زائران را به دوش کشیده و میکشند.

 امید اســت مجموعه نمایندگان خراسان رضوی با تمام توان، در احقاق حق مشــهدالرضا و مجــاوران و زائران صاحب این ملک تلاش بیشتری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.