گیلان - مدیرکل بهزیستی گیلان با اشاره به شناسایی ۴۶ هزار خانوار دارای معلول در استان که نیاز به خدمات توانبخشی دارند، گفت: ۲۷ هزار خانوار تحت پوشش بهزیستی استان مستمری بگیر هستند.

شناسایی ۴۶ هزار خانوار دارای معلول در گیلان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی بهزیستی گیلان ، حسین نحوی نژاد بمناسبت روز جهانی معلولین با بیان اینکه ۹ تا ۱۵ آذر هفته ملی و روز جهانی معلولین نامگذاری شده است، اظهار کرد: ارتقا و مشارکت افراد دارای معلولیت برای دستیابی به توسعه فراگیر، عادلانه و پایدار شعار این هفته نامگذاری شده است.

وی گسترش بیماری های غیر واگیر را از آسیب ها و مشکلات امروز کشور دانست و افزود: دیابت، بیماری های قلبی عروقی، سرطان ها و ... از بیماری های غیرواگیری هستند که شیوع شان در جامعه در مقایسه با بیماری های واگیر گسترش بیشتری دارد.

مدیرکل بهزیستی گیلان با بیان اینکه ۹مرکز مشاوره ژنتیک در استان فعال است، گفت: سه هزار نفر از زوجین از خدمات ژنتیکی و مشاوره ای این مراکز در استان بهره منده شده اند.

نحوی نژاد با انتقاد از اینکه مشارکت افراد معلول در جامعه کم است افزود: برای توسعه اقتصادی باید افراد ناتوان هم مورد توجه قرار گیرند.

وی با اشاره به قانون حمایت از معلولان ادامه داد: این قانون ۵۰ ماده دارد و همه ابعاد زندگی معلولان را در بر می گیرد. این قانون از اردیبهشت ۹۶ ابلاغ و تلاش همه جانبه برای اجرای آن انجام گرفت.

مدیرکل بهزیستی گیلان با اشاره به شناسایی ۴۶ هزار خانوار دارای معلول در استان که نیاز به خدمات توانبخشی دارند، گفت: ۲۷ هزار خانوار تحت پوشش بهزیستی در استان مستمری بگیر هستند.

نحوی نژاد با بیان اینکه گیلان ۳۷ مرکز نگهداری شبانه روزی از معلولین، سالمندان و بیماران روانی دارد، افزود: ۲۱۰۰ نفر در این مراکز شبانه روزی نگهداری می شوند.

وی فعالیت ۳۳ مرکز روزانه و ارائه خدمات به هزار نفر، فعال بودن پنج مرکز مبتنی بر خانواده و ۱۸ مرکز ویزیت در منزل و ارائه خدمت به ۸۰۰ نفر و ... را از خدمات بهزیستی به افراد تحت پوشش عنوان کرد.

مدیرکل بهزیستی گیلان با تاکید بر اهمیت اجرای طرح مناسب‌سازی محیطی ویژه معلولان در سطح استان خاطرنشان کرد: یکی از اصلی ترین حقوق افراد دارای معلولیت وجود فضاهای مناسب برای تردد راحت و بدون دغدغه است که شرایط را برای فعالیت آنان فراهم می‌سازد.

نحوی نژاد گفت: بهزیستی نباید با اعتیاد، طلاق و آسیب های اجتماعی درگیر باشد این کارها چندبخشی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.