گیلان -فرمانده انتظامی گیلان گفت: اقدامات پلیس برای ایمنی عابران پیاده در شهرهای استان ثمربخش بوده است به نحوی که در نیمه دوم سال شاهد کاهش ۵۰ درصدی کشته‌شدگان عابران پیاده در تصادفات رانندگی درون شهری هستیم.

کاهش ۵۰ درصدی کشته‌شدگان عابران پیاده در تصادفات درون شهری

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پلیس گیلان ، سردار عزیزاله ملکی کاهش آمار تصادفات و کشته‌شدگان را خوب ولی ناکافی دانست و تصریح کرد: هنوز با نقطه مورد نظر و مطلوب بسیار فاصله داریم.

وی خاطرنشان کرد: پلیس با بررسی و تحلیل حوادث ترافیکی، اهداف راهبردی خود را در حوزه تصادفات، بر عابران پیاده و موتور سواران تمرکز کرده چراکه به علت شرایط خاص جغرافیایی و جمعیتی استان، حدود ۷۰ درصد کشته‌شدگان حوادث رانندگی گیلان به این دو قشر اختصاص دارد.

وی، برنامه‌های انتظام‌بخشی، فرهنگی و آموزشی در حوزه کاهش تصادفات عابران پیاده و موتور سواران را شامل طرح‌های عابریار ترافیک، کلاهی برای زندگی، تحول در گذرگاه‌های عابر پیاده (خط کشی‌های جدید و سه بعدی) و برخورد قاطع با رانندگان حادثه ساز اعلام کرد و بیان کرد: نتیجه اقدامات پلیس، کاهش مجموع تصادفات و کاهش ۵۰ درصدی کشته‌شدگان عابر پیاده در دو ماه مهر و آبان بود که بسیار قابل توجه است.

فرمانده انتظامی استان گیلان اظهار امیدواری کرد با هم افزایی و تلاش همه بخش‌های دخیل و همچنین رعایت مقررات و استفاده از کلاه ایمنی استاندارد توسط مردم و موتورسواران، شاهد سرعت بخشی در کاهش تصادفات حوزه موتورسیکلت سواران و عابران پیاده باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.