با تلاش پزشکان جراح گروه ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، عمل پیوند انگشت با موفقیت در مرکز پژوهشی درمانی امام رضا(ع) انجام شد.

انجام عمل موفقیت آمیز پیوند انگشت در بیمارستان امام رضا(ع) مشهد

به گزارش قدس آنلاین  دکترعلی مرادی جراح دست و میکروسرجری دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفتگو با وب دا اظهار کرد:این عمل بر روی یک جوان ۳۵ ساله که در حادثه برخورد با سنگ فرز ۲ انگشت دچار جراحت و انگشت اشاره وی قطع شده بود با همکاری تیم گروه ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با موفقیت انجام شد.

 عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه این عمل در مدت زمان ۶ ساعت با موفقیت به پایان رسیدخاطر نشان کرد: در حال حاضر حال عمومی بیمار خوب است و پس از یک هفته از بیمارستان مرخص می شود.

 دکتر علی مرادی در پاسخ به سوال خبرنگار وبدا که چه انگشتان قطع شده ای شرایط پیوند شدن را دارند گفت:انگشت هایی که خیلی از نزدیک به انتها و بند انتهایی جدا شده باشند ویا انگشت هایی که حین آسیب له شده باشند،قابل پیوند نیستند

 عضو هیات علمی گروه ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: همچنین انگشتانی که ۸ ساعت از قطع شدن آنها گذشته باشد قابل پیوند نمی باشند.

 دکتر مرادی با اشاره به اینکه پیوند انگشت یک عمل بسیاردشوار بوده و بصورت تیمی انجام می گردد، افزود: سیاری از مردم بر این باور هستند که انگشت پیوند شده دقیقا مثل قبل شده و عملکرد قبل را دارد ولی اینچنین نیست و انگشت پیوند شده معمولا از نظر اندازه یک سانتیمتر کوتاه تر می شود و ممکن است حرکات و حس قبلی را نداشته باشد .

 دکتر مرادی خاطر نشان کرد : پیوند انگشت یک عمل خاص، تیمی وبا تجهیزات ظریف، میکروسکوپ،نخ ها و ست های ویژه صورت می پذیرد که امیدواریم با همت دانشگاه علوم پزشکی مشهد یک مرکز جراحی پیوند دست ایجاد شود و بیمار آگاهانه به آنجا مراجعه کند و شاهد افزایش آمار موفقیت های پیوند دست در شرق کشور باشیم .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.