عضو شورای مرکزی ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با اشاره به ضرورت وجود پزشک، مهندس حقوقدان و اقتصاددان در لیست نهایی اصول‌گرایان برای انتخابات مجلس، گفت: باید نمایندگان اقشار مختلف در مجلس یازدهم حضور داشته باشند.

چمران: اقشار مختلف در لیست شورای ائتلاف نماینده خواهند داشت

قدس آنلاین: مهدی چمران عضو شورای مرکزی ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس،‌ درباره نقش مجلس مقتدر و ضد فساد در اصلاح وضعیت معیشتی مردم اظهار داشت: حضرت امام فرمودند مجلس در راس امور است اما متأسفانه در حال حاضر این خاصیت از دست رفته و خود نمایندگان باعث بروز این وضعیت شده‌اند.

وی اظهارداشت: بخش عمده‌ای از اصلاح امور کشور طبق قانون اساسی بر عهده مجلس شورای اسلامی است.

چمران با تأکید بر اینکه مجلس باید با نظارت دقیق خود جریان استیضاح وزرا و قراردادهای دولتی را به سرانجام برساند و از آنها اطلاع داشته باشد،‌ افزود: ما معتقدیم مجلس باید به صورت تخصصی و کاملاً بر اساس مسائل انقلاب کار خود را پیش ببرد.

این فعال سیاسی درباره گزینه‌های لیست شورای ائتلاف برای تشکیل مجلس تأثیرگذار،‌ تصریح کرد: تلاش ما بر این است که تخصص‌های نمایندگان تقسیم شود و به اصطلاح همه آنها اقتصاددان نباشند،‌ بلکه باید حقوقدان و سایر تخصص‌ها نیز وجود داشته باشد.

عضو شورای مرکزی ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با اشاره به وجود پزشک، مهندس حقوقدان و اقتصاددان در لیست نهایی، گفت: باید نمایندگان اقشار مختلف در مجلس یازدهم حضور داشته باشند.

وی ضمن انتقاد از باند و جناح‌گرایی و حمایت تام از دولت در مجلس فعلی، در خصوص راهکارهای پرهیز از چنین رویکردی، اظهار داشت: نمایندگان باید منتخب خوب ملت بوده و بر اساس شاخص‌های دقیق انتخاب شده باشند، نه به خاطر دیدگاه‌های سیاسی یک حزب.

چمران با تاکید بر اینکه نمایندگان ملت باید مانند شهید مدرس نماینده واقعی مردم باشند، خاطرنشان کرد: مجلس باید زبان گویای ملت ایران باشد.

این فعال سیاسی تاکید کرد: نمایندگان مجلس باید مصالح مردم و نظام را در نظر بگیرند و مصالح حزبی و گروهی برای آنها مطرح نباشد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.