همدان- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سیناهمدان، گفت: اچ آی وی بیماری ویروسی نقص ایمنی است بیماریی که درمان دارد.

«ایدز» بیماری ویروسی نقص ایمنی است
 به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، منوچهر کرمی ظهر یک شنبه در نشست خبری به مناسبت فرارسیدن هفته مبارزه با بیماری اچ آی وی(ایدز) در سالن کنفرانس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان اظهار کرد: از سال ۸۱ که این بیماری در کشور شناسایی شد تا ابتدای مهر ماه امسال ۷۲۸ مورد مبتلا به این ویروس در استان شناسایی شده است.
 وی ادامه داد:  آموزش و اطلاع‌رسانی دقیق درباره این بیماری و راه‌های انتقال آن یکی از راهبردهای اصلی در کنار انجام اقدام‌های مراقبت بهداشتی مانند توزیع سرنگ و ارائه مشاوره‌ها بهداشتی بوده  که در استان در دستور کار داشته و داریم.
 کرمی افزود: با این تلاش‌ها تاکنون توانسته ایم مانع از ابتلا ۱۸ کودک به این ویروس در استان شویم همچنین آموزش‌های پیشگیرانه را به سطح مدارس رساندیم و همه جامعه هدف را اطلاع رسانی عمومی کرده‌ایم.
 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان گفت: ویروس اچ ای وی مخصوص گروه خاصی از اقشار جامعه نیست و امکان دارد به دلیل رعایت نشدن مسائل بهداشتی همه افرادی که در حوزه بهداشت فردی و عمومی سهل‌انگاری می‌کنند به آن مبتلا شوند اما راه درمانی دارد.
 وی در پاسخ به این سئوال خبرنگار قدس آنلاین که مهم ترین عامل انتقال ویروس اچ آی وی در استان چیست؟ گفت: مهم ترین عامل انتقال ایدز در کشور از طریق عامل تزریق بود اما الان مسائل جنسی بیشتر شده است، همچنین اکنون ترکیب ابتلای افراد بر اساس جنسیت در استان نیز به ترتیب ۸۲ درصد مردان و ۱۸ درصد زنان است که بیشتر هم گروه‌های سنی فعال و جوان ۲۰ تا ۴۵ ساله را شامل می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.