رئیس دانشکده علوم قرآنی سبزوار با اشاره به عمل نکردن مسئولان سبزوار برای وعده‌های داده شده جهت گازرسانی به این دانشکده ، گفت: به دلیل نرسیدن گاز و نبود امکان استفاده از سیستم گرمایشی، تنها دانشکده علوم قرآنی سبزوار موقتاً تعطیل شد.

دانشکده علوم قرآنی سبزوار تعطیل شد

به گزارش قدس آنلاین، چند ماهی از راه‌اندازی ساختمان جدید دانشکده علوم قرآنی و جذب دانشجوی تازه ورود به آن، بعد از دو سال از حذف سهمیه دانشجوی این دانشکده قرآنی در سبزوار نمی‌گذرد که این بار نبود گاز و سیستم گرمایشی در این دانشکده قرآنی باعث تعطیلی کلاس‌های درس شد.

محمدرضا برکات، رئیس دانشکده علوم قرآنی سبزوار اظهار کرد: بعد از چهار ماه از پیگیری برای گازرسانی به این دانشکده و پاس‌کاری‌های ادارات مختلف به یکدیگر مجبور شدیم با فرا رسیدن فصل سرما به دلیل نرسیدن گاز برای سیستم گرمایشی این دانشکده قرآنی، کلاس‌های درس را موقتاً تعطیل کنیم تا شرایط لازم برای برگزاری مجدد کلاس‌ها فراهم شود.

وی ادامه داد: برای جلوگیری از تعطیلی کلاس‌ها از بخاری‌های بدون دودکش و وسایل گرمایشی در یکی از کلاس‌ها استفاده کردیم، اما به دلیل بوی نامطبوع و خطرات احتمالی امکان برگزاری کلاس‌ها وجود نداشت. با توجه به فاصله حدود ۷۰۰ متری جهت انشعاب گاز در بیرون محوطه دانشکده قرآنی از طریق فرمانداری شهرستان سبزوار پیگری کردیم و قول‌هایی داده شده که امیدواریم به سرانجام برسد و از روز شنبه در صورت مهیا بودن شرایط گرمایشی در داخل دانشکده بتوانیم کلاس‌ها را برگزار کنیم.

برکات با اشاره به اینکه قبلاً پیشنهاد شد تا در صورت مهیا نشدن شرایط گرمایشی از مکان‌های دیگر در شهرستان سبزوار برای برگزاری کلاس‌های درسی استفاده کنیم، اما هنوز شرایط مهیا نشده است، بیان کرد: برای ساخت دانشکده علوم قرآنی در ابتدا بزرگان شهرستان وعده‌های زیادی دادند که عملی نشد و بعد از آن بنیاد خیرین برای استفاده از ظرفیت وقف تشکیل شد تا گام‌های بسیار مؤثری برای ساخت آن برداشته شود و در مهرماه سال جاری با جذب ۷۰ دانشجو کار خود را بعد از حدود ۲ سال تعطیلی جذب دانشجو مجدداً شروع کرد و برای بهمن ماه نیز ۶۰ دانشجوی جدید جذب خواهیم کرد.

یادآور می‌شود، با ورود مجمع خیران دانشگاه‌ساز برای حفظ دانشکده علوم قرآنی و جلوگیری از تعطیلی آن در اواخر سال ۱۳۹۴ با اختصاص قطعه‌ای زمین برای این دانشگاه توسط مسئولان شهرستان، کلنگ احداث دانشکده علوم قرآنی سبزوار در شهرک توحید سبزوار در نزدیکی دانشگاه حکیم سبزواری بر زمین خورد و با تعهد و کمک خیران برای ساخت آن از حذف این دانشگاه جلوگیری شد.

منبع: ایکنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.