همدان _رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان گفت: آتش نشانان همدان ۹۰ نفر را در حوادث مختلف نجات دادند.

نجات ۹۰۰ نفر در حوادث مختلف توسط آتش نشانان همدان
 به گزارش قدس آنلاین به نقل از  روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان محمدرضا بیاناتی گفت:از آغاز سال تا پایان آبان ماه ۹۸ تعداد ۱۱۴۰۷۱ تماس(میانگین روزانه ۴۶۲ تماس) با سامانه ۱۲۵ همدان برقرار شده است ڪه از این تعداد۲۸۸۵ مورد منجر به عملیات گردیده، ۶۶۷۰ مورد جهت راهنمایی و مشاوره، ۱۱۵۲۵ تماس اشتباه،۱۲ مورد اعلام حریق کذب و متاسفانه ۹۲۸۸۷ مورد ایجاد مزاحمت بوده است. 
وی افزود:از ۲۸۸۵ عملیات انجام شده در ۸ ماهه اول سال ۱۶۴۴ عملیات اطفاء حریق، ۱۲۴۱ عملیات امداد و نجات و ۱۲ عملیات مربوط به احتیاط حریق و حوادث بوده است. 
بیاناتی اظهار ڪرد : پوشش گیاهان خودرو با ۸۸۲مورد، وسایل نقلیه با ۱۶۷ مورد، اماڪن مسڪونی با ۱۷۱ مورد ، باغات و فضای سبز با ۱۲۰مورد و مراکزتجاری با ۵۸ مورد بیشترین کاربری عملیات های اطفاء حریق را شامل گردیده است. 
وی  با اشاره به اینکه ۱۶۲۰عملیات اطفاء حریق در محدوده شهر همدان و ۲۴ عملیات خارج از آن انجام شده است افزود: علت بروز ۶۹۸مورد از حادثه های آتش سوزی عمدی، ۹۲۶ مورد غیر عمدی و ۱۹ مورد نیازمند کارشناسی است. 
رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان  با اشاره به انجام ۱۲۴۱ عملیات امداد و نجات  در ۸ ماهه نخست سال گفت:  نجات افراد محبوس شده در آسانسوربا ۲۱۴ مورد،نجات افراد محبوس شده دراماکن مختلف با ۲۰۰ مورد و رفع آبگرفتگی و نجات در سیلابها با ۱۰۲ مورد بیشترین نوع عملیات های انجام شده را در برگرفته است. 
محمدرضا بیاناتی با اشاره به اینکه ۴۱ نفر ازجمله ۴ آتش نشان  در حوادث آتش سوزی و ۱۰۰ نفراز جمله ۲آتش نشان در عملیات های امداد و نجات مصدوم و ۱۶ نفر فوت شده اند تصریح ڪرد: آتش نشانان طی ۸ ماه اول سال ۸۶۹ نفر را در  عملیات های امداد و نجات و ۶۰ نفر را در عملیات های  اطفاء حریق و نجات داده اند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.