سخنگوی اورژانس کشور گفت: در پی افزایش آلاینده‌های هوا در خراسان رضوی مراجعات بیماران قلبی تنفسی به مراکز درمانی استان رشد چشمگیری داشته به طوری که طی بازه زمانی سوم تا نهم آذرماه سال جاری، ۲ هزار و ۳۷۲ بیمار قلبی تنفسی به مراکز درمانی در خراسان رضوی مراجعه کرده‌اند.

مراجعه ۲۳۷۲ بیمار قلبی تنفسی به مراکز درمانی خراسان رضوی بر اثر آلودگی هوا

به گزارش قدس آنلاین، مجتبی خالدی با بیان اینکه مشهد از کلانشهرهای مستعد آلودگی هوا است، اظهار کرد: در بعضی شهرهای مستعد آلودگی مانند مشهد بنا بر شرایط شهر و تصمیم کمیته آلودگی هوا لازم است اورژانس تمهیداتی مانند استقرار آمبولانس‌ها در میادین پرتردد شهر داشته باشد تا به محض بروز عارضه برای گروه‌های حساس اقدامات لازم انجام شود.

سخنگوی اورژانس کشور ادامه داد: شهروندان هم باید مواردی را رعایت کنند تا این آسیب کمتر شود چرا که بخش زیادی از آلودگی هوا مربوط به آلودگی ناشی از خودروهای شخصی است که باعث آسیب زیادی به سالمندان، بیماران قلبی تنفسی، زنان باردار، افرادی که داروهای نقص سیستم ایمنی مصرف می‌کنند یا تحت شیمی درمانی هستند و کودکان زیر ۵ سال به عنوان حساس‌ترین گروه‌ها به افزایش آلاینده‌های جوی می‌شود.

وی گفت: در پی افزایش آلاینده‌های هوا در خراسان رضوی مراجعات بیماران قلب تنفسی به مراکز درمانی استان رشد چشمگیری داشته به طوری که طی بازه زمانی سوم تا نهم آذرماه سال جاری، دو هزار و ۳۷۲ بیمار قلبی تنفسی به مراکز درمانی در خراسان رضوی مراجعه کرده‌اند.

 خالدی متذکر شد: توصیه می‌شود شهروندان در روزهایی که غلظت آلاینده‌های جوی بالا اعلام می‌شود از ترددهای غیر ضروری در شهر خودداری کنند.

سخنگوی اورژانس کشور با بیان اینکه مراکز درمانی هم باید در شرایط آلودگی هوا تمهیداتی داشته باشند، ادامه داد: یکی از این اقدامات این است که شرایط بخش اورژانس را خلوت کنند و بیمارانی که امکان ترخیص یا انتقال به بخش‌ها را دارند زودتر تعیین تکلیف کنند تا ظرفیت برای پذیرش بیماران اورژانسی آسیب دیده از آلودگی هوا وجود داشته باشد.

وی استفاده از ماسک، مصرف مایعات، شیر، لبنیات، سبزیجات و میوه‌های تازه، شستشوی دست و صورت یا دوش گرفتن بعد از مراجعه به منزل جهت پاک شدن آلاینده‌ها و ذرات معلق از سطح پوست را در کاهش آسیب‌ها موثر دانست.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.