رئیس اداره اجرایی زکات کمیته امداد خراسان رضوی گفت: براساس پیش‌بینی‌ها، ۳۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان زکات تا پایان سال جاری در استان جمع‌آوری و در راستای محرومیت‌زدایی هزینه خواهد شد.

پیش‌بینی جمع‌آوری بیش از ۳۳ میلیارد زکات در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی، رئیس اداره اجرایی زکات کمیته امداد استان خراسان رضوی  با اشاره به اینکه جمع‌آوری حدود ۲۰ میلیارد تومان زکات طی ۸ ماهه امسال در حال ثبت است، اظهار کرد: خراسان رضوی از اقلام واجب زکات به ترتیب گندم، جو، کشمش و گوسفند را دارد.

وی با تأکید بر اینکه زکات هر منطقه و روستا خاصه برای همان منطقه هزینه می‌شود، تصریح کرد: از مجموع زکات پرداختی از ابتدای سال جاری تاکنون ۸۰ درصد زکات جمع‌آوری‌شده صرف محرومان و ۲۰ درصد صرف امور عام‌المنفعه ازجمله ساخت پروژه‌های عمرانی شده است.

رئیس اداره اجرایی زکات کمیته امداد خراسان رضوی به همکاری ۱۵۶۷عامل افتخاری و ۴۵۷ مُبلغ در راستای ترویج زکات با دبیرخانه شورای زکات استان اشاره کرد.

حسینی همچنین با بیان اینکه فعالیت‌های شورای زکات در استان بسیار اثرگذار است، گفت: اکنون ۱۲۶۴ روستا در خراسان رضوی دارای اقلام زکات هستند که نسبت به ادای این فریضه الهی اقدام کرده‌اند.

وی به فعالیت‌های این نهاد در حوزه شجره طیبه اشاره کرد و افزود: هم‌اکنون حدود ۳ هزار اصله درخت در قالب طرح شجره به کمیته امداد خراسان رضوی اهدا و پلاک کوبی شده است که ثمره آن در جهت رفع مشکلات محرومان هزینه می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.