حمله مردان مسلح به یک کلیسا در شرق بورکینافاسو در حین برگزاری آیین عشاء ربانی روز یکشنبه دستکم ۱۴ کشته برجای گذاشت.

 ۱۴ کشته در حمله مردان مسلح به یک کلیسا در شرق بورکینافاسو

قدس آنلاین؛ به نقل از رویترز، یک منبع امنیتی و یک مقام محلی در بورکینافاسو که خواستند نامشان فاش نشود، اعلام کردند که صبح یکشنبه در حمله مردان مسلح به یک کلیسا در شرق بورکینافاسو در هنگام برگزاری آیین عشاء ربانی دست کم ۱۴ تن از جمله تعدادی نوجوان به ضرب گلوله کشته شدند.

هنوز هویت این مهاجمان مسلح مشخص نشده است و جزئیات بیشتری از این حمله در دست نیست.

گفتنی است که در سال جاری شورش تروریست های داعش و القاعده در بورکینافاسو تنشهای قومی و مذهبی را تشدید کرده و بخشهای وسیعی از این کشور آفریقایی به ویژه در مناطق شمالی و هم مرز با کشور مالی را غیرقابل کنترل ساخته است.

به گفته منابع محلی، این حمله در روستای «فوتوری» در منطقه «اِست» به وقوع پیوست؛ منطقه ای که به لحاظ تاریخی به سرقت مسلحانه و راهزنی مشهور است و ظرف یک سال گذشته گروههای جهادگرا و مظنون به همکاری با القاعده و داعش بارها به آن حمله کرده اند.

روز ششم نوامبر سال جاری نیز مردان مسلح با آتش گشودن به روی کاروانی از اتوبوسهای حامل کارگران معدن در منطقه اِست ۳۹ نفر را به کام مرگ فرستادند.

زمان وقوع این حمله که در ساعات انجام فرائض دینی مسیحیان صورت گرفت، بازتابی از حمله ها به مسیحیان بورکینافاسو در سال جاری است: پدیده ای نو در این کشور غرب آفریقا که سالیان طولانی به تساهل مذهبی خود افتخار می کرد.

بورکینافاسو که زمانی منطقه ای آرام در غرب آفریقا بود، سال گذشته شاهد افزایش خشونتهایی بود که به مرگ صدها نفر و آوارگی یک میلیون نفر انجامید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.