خراسان رضوی رئیس اتحادیه جایگاه‌داران استان خراسان رضوی گفت: تعداد مراجعات به پمپ‌های بنزین بیشتر شده اما میزان سوخت‌گیری کاهش یافته است. در حال حاضر افراد ۱۰ لیتر بنزین زده و پس از اتمام آن مجدد برای سوخت‌گیری به جایگاه مراجعه می‌کنند.

مراجعه به پمپ‌ بنزین‌ها بیشتر اما میزان سوخت‌گیری کمتر شده است

به گزارش قدس آنلاین، قاسم کامران، در خصوص خرید و فروش بنزین سهمیه‌ای به نرخ کمتر از سه هزار تومان، اظهار کرد: این اتفاق توسط جایگاه‌داران رخ نداده، زیرا بعد از افزایش قیمت بنزین کارمزد جایگاه‌ها، افزایشی نداشته و طبیعتا سودی برای جایگاه‌داران ندارد.

وی افزود: مجلس از سال ۹۷ تصویب کرده که در صورت افزایش قیمت بنزین درصد کارمزد جایگاه‌داران افزایش پیدا کند، اما تاکنون محقق نشده است.

رئیس اتحادیه جایگاه‌داران استان خراسان رضوی بیان کرد: در حال حاضر نظارت‌هایی از جانب سازمان صمت، اداره استاندارد و شرکت فرآورده‌های نفتی به صورت دوره‌های یک‌ماهه انجام می‌شود و در صورت شکایت بلافاصله مسوولان مربوط وارد عمل می‌شوند.

کامران خاطرنشان کرد: اخیرا شایعه شده که اگر کارت سوخت را وارد کنند و خروجی را نزنند، سه لیتر از سهمیه آنها کاسته می‌شود، در صورتی که این مشکل در دوره قبل وجود داشت اما در این دوره این مشکل برطرف شده است.

وی اضافه کرد: شایعه دیگری وجود دارد مبنی بر اینکه در هنگام سوخت‌گیری باید آرام آرام بنزین بزنید تا هوا وارد نشود، در صورتی که وجود هوا یک شایعه است، زیرا اطراف پمپ جایگاه‌ها حدود ۴۰ تا ۵۰ هزار فرآورده قرار گرفته، در نتیجه امکان ورود هوا وجود ندارد و بهترین حالت قرار دادن بر روی حالت اتومات است.

رئیس اتحادیه جایگاه‌داران استان خراسان رضوی تصریح کرد: دستگاه‌ها بسیار دقیق عمل می‌کنند، مورد تایید اداره استاندارد است و امکان دستکاری از طریق جایگاه‌داران وجود ندارد، زیرا برای رسیدن به نقطه مورد نظر ۱۶ پلمپ وجود داشته و کندن هر پلمپ سه میلیون تومان جریمه دارد.

کامران در خصوص میزان مراجعه به جایگاه‌ها پس از گرانی بنزین، گفت: تعداد مراجعات بیشتر شده اما میزان سوخت‌گیری کاهش یافته است. در حال حاضر افراد ۱۰ لیتر بنزین زده و پس از اتمام آن مجدد برای سوخت‌گیری به جایگاه مراجعه می‌کنند.

وی ادامه داد: در اصل میزان مصرف بنزین کاهش یافته و براساس اطلاعات کشوری مصرف بنزین ۲۰ درصد کاهش داشته، اما در کنار آن مراجعه به پمپ‌های گاز افزایش یافته است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.