یزد - مسئول اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور اداره کل دامپزشکی استان یزد گفت: آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، بیماری خطرناک اما قابل کنترل با همکاری مردم و مرغداران بوده مردم و مرغداران خطر آنفلوانزای فوق حاد پرندگان را جدی بگیرند.

مرغداران خطر آنفلوانزای فوق حاد پرندگان را جدی بگیرند

به  گزارش قدس آنلاین به نقل ازروابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان یزد، کریم زنگیلی در این خصوص اظهارداشت: آنفلوانزای فوق حاد پرندگان از جمله بیماری های مهم و تأثیرگذار بر شرایط جامعه می باشد که نیاز به توجه جدی به منظور جلوگیری از اشاعه بیماری در استان دارد.

وی افزود: دامپزشکی با اقدامات نظارتی از جمله کنترل خرید و فروش طیور بومی در سطح شهر، در حال کنترل بیماری در استان است  اما مردم و مرغداران به عنوان مهمترین و تأثیر گذارترین عضو از زنجیره کنترل و پیشگیری از بیماری، می توانند با اقدامات سازنده خود نقش اساسی در نیل به این مهم ایفا نمایند.

زنگیلی تصریح کرد: اقدامات امنیت زیستی همچون: رعایت مسائل قرنطینه ای، کنترل رفت و آمد و حفظ بهداشت مرغداری ها موثرترین شیوه برای پیشگیری از این بیماری مهلک است  که توسط مرغداران قابل اجرا می باشد.

مسئول اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور استان در ادامه به خطر عرضه طیور بومی از طریق فروشندگان دوره گرد اشاره کرد و از شهروندان خواست ضمن خودداری از خرید طیور بومی از عرضه کنندگان در سطح شهر، موارد تخلف را به شبکه های دامپزشکی گزارش نمایند.

زنگیلی خاطر نشان ساخت : کنترل ورود و خروج تمام جانداران و اشیاء به داخل و خارج مرغداری، انجام ضدعفونی، تأمین هوای سالم و کافی و همچنین استفاده به موقع از واکسن ها جهت افزایش سطح ایمنی بدن طیور می تواند از بسیاری از مشکلات صنعت پرورش طیور پیشگیری نماید.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.