سومین کنگره نماز، سلامت روان و نشاط معنوی ۱۲ آذر سال جاری در دانشکده روانشناسی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

سومین کنگره «نماز، سلامت روان و نشاط معنوی» برگزار می‌شود

قدس آنلاین: سومین کنگره نماز، سلامت روان و نشاط معنوی ۱۲ آذر سال جاری از ساعت ۸ صبح تا ۵ بعدازظهر در دانشکده روانشناسی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.
به‌گفته مسئولان برگزاری این همایش تاکنون تعداد ۳۷ مقاله در محورهایی همچون «نماز و نشاط معنوی»، «نماز و آرامش روان»، «نماز و استحکام روابط خانوادگی»، «نماز و پیشگیری از افسردگی»، «نماز و تقویت اراده»، «نماز و ویژگی‌های فطری انسان»، «نماز و تعاملات بین‌فردی»، «نماز و چهره‌گشایی»، «نماز و قدرت تمرکز»، «نماز و رفتارهای معقول اجتماعی» به دبیرخانه این کنگره ارسال شده است.
ارائه آخرین یافته‌های پژوهشی روان‌شناسی در زمینه‌های کنگره، تبادل اطلاعات علمی و پژوهشی در سطح ملی، ارتقای سطح دانش و آگاهی روانشناسی جامعه روان‌شناسان کشور در زمینه‌ها و موضوعات کنگره، ترویج و اهمیت روان‌شناسی علمی، تبادل اطلاعات در زمینه آموزش و مفاهیم روان‌شناسی در دانشگاه‌ها و تبادل اطلاعات در زمینه مسائل پژوهشی در حوزه‌های سلامت روان در کشور از اهداف این کنگره عنوان شده است که بیش از ۸۰ مدرس دانشگاه، اعضای کمیته علمی آن را تشکیل می‌دهند.
ریاست این کنگره به‌عهده غلامعلی افروز، عضو شورای سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، منصورة‌السادات صادقی دبیر علمی کنگره و حمید پیروی دبیر اجرایی کنگره است.
فرهاد چنگیزی مسئول دبیرخانه برگزاری این همایش گفت: قرار است در این همایش، حجت‌الاسلام مهدی کرمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران، عیسی‌زادگان معاون آموزشی و پژوهشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، مجتبی صدیقی معاون وزیر علوم، حسن ابراهیمی استاد دانشگاه، حسن‌زاده توکلی استاد دانشگاه ، جعفربوالهری استاد دانشگاه ، اعظم نوفرستی استاد دانشگاه، ابوالفضل ساجدی استاد دانشگاه، علی مظاهری و حمیدرضا حسن آبادی از اساتید دانشگاه، سخنرانی داشته باشند.
وی همچنین اظهار داشت: رحیم‌پور ازغدی نیز یکی از سخنرانان این همایش خواهد بود.
مسئول دیبر خانه این کنگره تصریح کرد: بر اساس این گزارش طبق برنامه‌ریزی انجام شده قرار است در پایان این همایش میزگردی نیز با عنوان نماز و سلامت روان دانشجویان برگزار شود.
چنگیزی با بیان اینکه مقالات پذیرفته شده در این کنگره دارای امتیاز "آی اس سی" می‌باشند، عنوان کرد: پایگاه استنادی علوم جهان اسلامی که به اختصار "آی اس سی" خوانده می‌شود و در صدد تجزیه و تحلیل مجلات علمی کشورهای اسلامی براساس معیارهای علم سنجی معتبر اسلامی می‌باشد هر مقاله‌ای که مورد تائید این سامانه قرار می‌گیرد را مقاله "آی اس سی" می‌نامند.
وی ضمن تشکر از همکاری مرکز مشاوره و خدمات روانشناسی احیا، و معاونت دانشجویی مرکز مشاوره دانشگاه تهران، برای برگزاری این کنگره گفت: دفتر مشاوره و سلامت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران ستاد اقامه نماز و دانشگاه الزهراء (ع) نهادهای برگزارکننده این همایش هستند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.