ثبت نام از داوطلبین یازدهمین دوره انتخابات مجلس در حالی وارد روز دوم شده است که حضور اقشار مختلف مردم از جمله طلاب، جوانان و اساتید دانشگاهی برای ثبت نام دیده می شود.

از ریز بینی کاندیداهای خانم و دغدغه جوانگرایی تا شرکت در انتخابات با جیب خالی!

ماراتن ۸۲روزه انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حالی از دیروز در سراسر کشور آغاز شد که در اولین روز از ثبت نام ۵۷نفر در خراسان رضوی  برای حضور در بین کاندیدهای این انتخابات ، ثبت نام  و اعلام حضور کردند. اگرچه تاکنون هنوز آماری از ثبت نام افراد در روز دوم در خراسان رضوی اعلام نشده است اما حضور اقشار مختلف مردم از جمله طلاب، جوانان و اساتید دانشگاهی دیده می شود.

متقاضیان ثبت‌نام با تکمیل مدارک خود می‌توانند از ساعت ۸ صبح تا ۱۸  و تا تاریخ ۱۶ آذر ماه به فرمانداری های شهرستان ها و یا به وزارت کشور در تهران مراجعه و ثبت‌نام خود را انجام دهند.

* منبع خاصی برای تبلیغات انتخاباتی ندارم

در این حال یکی از متقاضیان ثبت‌نام در روز نخست ، درباره مشکلاتی که روند ثبت‌نام را طولانی می‌کند، گفت: یکی از مشکلات سقفِ آپلود مدارک است که تا ۶۰۰ کیلوبایت برای هر مدرک است و کاهش حجم تصاویر مدارک سبب طولانی شدن ثبت‌نام می‌شود.

فرد دیگری که برای ثبت نام نیز مراجعه کرده است، در پاسخ به سوال خبرنگار در باره مسائل پیش روی او برای ثبت نام  می گوید:  دانشجوی دکترای نرم‌افزار هستم و خوب طبیعتا مدرک فوق لیسانسم دست دانشگاه است، متأسفانه با کپی مدرک نمی‌شود ثبت‌نام کرد و این مشکل خیلی‌ها در روند ثبت‌نام است.

وی  در پاسخ به این سؤال که در صورت تایید صلاحیت ، منابع مالی تبلیغاتی را از چه طریق تأمین می‌کند، می‌گوید: منبع خاصی برای تبلیغات انتخاباتی ندارم و با حقوق ماهی ۴ میلیون که نمی‌شود تبلیغات کرد، از این رو تنها به تبلیغات محلی اکتفا خواهم کرد.

* دغدغه من جوان‌گرایی در نظام است

در این بین فرد جوانی که  با پیراهن یقه دیپلمات که تا بالا بسته شده است با یک همراه دیگر به سالن ثبت‌نام می‌آید و پس از گرفتن عکس یادگاری و اتمام روند ثبت‌نام قصد خروج  را دارد، اظهار داشت: کارمند اداره اتوبوسرانی هستم و  رهبری فرمودند که بیانیه گام دوم انقلاب برای جوانان است و من امروز آمدم که به فرمان رهبرم لبیک بگویم.

وی  ادامه می‌دهد: دغدغه من جوان‌گرایی در نظام است و اعتقاد دارم مسؤولانِ حال حاضر پیر هستند.

او  می‌افزاید: منابع مالی خاصی برای تبلیغات ندارم اما نیروی جوانی خود را برای خدمت به مردم در مجلس صرف می‌کنم.

* خانم‌ها در دیدن مشکلات از آقایان ریزبین‌تر هستند

اما  خانمی که مراحل ثبت نام را با موفقیت انجام داده است درباره  انگیزه خود برای حضور در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: خانم‌ها در دیدن مشکلات از آقایان ریزبین‌تر هستند و اعتقاد دارم شعار دادن و بازی‌های سیاسی مردم را خسته کرده است.

وی  افزود: متأسفانه خیلی از خانم‌های جامعه در جایگاه واقعی‌شان نیستند و به اجبار تن به شغل‌هایی می‌دهند که در خور شأن و منزلتشان نیست.

او اظهار داشت: این مشکلات را می‌توان با کارآفرینی تا حدی حل کرد و خیلی نیازی به هزینه ندارد بلکه یک راهکار درست می‌خواهد که این وظیفه یک نماینده مجلس است.

*۵۷ داوطلب انتخابات مجلس یازدهم در خراسان رضوی

 اما رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی درباره ثبت نام ها در روز نخست   گفت: ۵۷ داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان رضوی طی روز نخست موفق به ثبت نام شدند.

حسن جعفری افزود: از این تعداد ۵۴نفر مرد و ۳ نفر زن هستند که ۲ نفر از بانوان در حوزه انتخابیه مشهد و کلات و یک نفر در حوزه انتخابیه سبزوار، جوین، جغتای، داورزن و خوشاب ثبت نام نموده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی میانگین سنی داوطلبان در روز نخست را ۳۸ سال دانست و اظهار کرد: کمترین داوطلب ۳۲ ساله و مسن‌ترین آن‌ها ۶۴ ساله بوده است.

وی خاطرنشان کرد: از این تعداد داوطلب ۱۴ نفر کارمند، ۱۰ نفر فرهنگی، ۶ نفر شغل آزاد، ۵ نفر بازنشسته، ۲ نفر روحانی، ۱ نفر نظامی و ۱۹ نفر دارای سایر مشاغل بوده‌اند.

*نمایندگان فعلی مجلس برای ثبت نام با مدارک کامل مراجعه کنند

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی بابیان اینکه  در روز نخست ثبت نام  یکی از نماینده های  فعلی مجلس نیز اقدام به نام نویسی کرده است، افزود: ثبت‌نام نمایندگان فعلی مجلس شورای اسلامی در انتخابات دوره یازدهم، صرفا با ارائه اعتبارنامه نمایندگی نهایی نمی‌شود.

وی افزود: نمایندگان فعلی مجلس شورای اسلامی برای شرکت در یازدهمین دوره انتخابات مجلس در هنگام ثبت‌نام باید مدارک خود را به صورت کامل ارائه کنند.

رئیس ستاد انتخابات خراسان‌رضوی تصریح کرد: اصل شناسنامه و نسخه کپی، کارت ملی به همراه کپی، عکس ۳ در ۴ جدید و پشت نویسی شده، آخرین مدرک تحصیلی کارشنایی ارشد و معادل آن، مدرک پایان خدمت و یا معافیت، از مدارک مورد نیاز برای ثبت نام داوطلبان است.

وی گفت: مطابق قانون، هر دوره نمایندگی مجلس معادل یک مقطع تحصیلی است و داوطلبان در هنگام ثبت نام باید گواهی سوابق را نیز همراه داشته باشند.

* اساس کار در برگزاری انتخابات اجرای مرّ قانون است

محمدرضا هاشمی فرماندار مشهد نیز  درباره ثبت نام ها در روز نخست در این شهرستان  اظهار کرد: ۲۷ نفر در سامانه انتخابات برای شهرستان مشهد  ثبت نام کردند که دو نفر آن‌ها از طریق وزارت کشور در تهران و ۲۵ نفر در ستاد انتخابات در محل فرمانداری نام‌نویسی کردند که از این تعداد یک نفر خانم بود.

فرماندار مشهد با اشاره به استقبال نسبتا خوبی که در روز اول ثبت نام شده بود، متذکر شد: ما در این ستاد بیش از ۲۳ نفر کاربر فعال داریم و نماینده هیأت نظارت نیز در این ستاد به‌طور مستمر حضور دارد. در پایان هر روز پرونده‌ها توسط کمیته استعلام جمع‌بندی می‌شود و به تهران برای تأیید اطلاعات فرستاده می‌شود و بعد از تأیید مجددا به هیأت اجرایی استان عودت داده می‌شود.

وی  با بیان اینکه  فرآیند ثبت نام تا ۱۶ آذرماه از ساعت ۸ تا ۱۸ بدون تعطیلی ادامه دارد، افزود:  در این دوره ما ۱۹ منطقه برای ثبت نام از داوطلبین را شناسایی کردیم که نسبت به دوره‌های قبل چهار منطقه افزایش یافته است.

هاشمی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با هیأت نظارت و مسؤولان مناطق مختلف، اظهار کرد: اعتقاد داریم با انسجام و همبستگی و اجرای مّر قانون می‌شود یک انتخابات پرشور و ارزشمند را برگزار کرد.

وی ادامه داد: شعب اخذ رأی را هیأت اجرایی مشخص می‌کند و ما با انتخاب ۳۰ نفر معتمد و روحانی که در قانون آمده است، لیست نهایی را به هیأت نظارت ابلاغ کردیم که از این بین هشت نفر را به‌عنوان عضو اصلی و پنج نفر به‌عنوان عضو علی‌البدل هیأت اجرایی انتخاب می‌کنیم.

هاشمی افزود: همچنین سه نفر عضو اداری در هیأت اجرایی انتخابات وجود دارند که شامل فرماندار به‌عنوان رئیس هیأت، دادستان مرکز استان و ثبت احوال استان هستند.

فرماندار مشهد خاطرنشان کرد: اساس کار ما در برگزاری انتخابات اجرای مرّ قانون است و بنا ندارم آخرت خودم را برای دنیای کسی دیگر بفروشم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.