در مورد ایستگاه‌های دوچرخه مشهد مقدس فقط و فقط وعده شنیده‌ایم و اینک گویا متولیان شهری به این نتیجه رسیده‌اند مدل تهرانی این طرح جدیدتر است و ناگهان مدل اجرا شده در مشهد، قدیمی بوده است!

  «کوه وعده‌ها» به کار کدام شهروند می‌آید؟

به گزارش قدس آنلاین، ایستگاه‌های دوچرخه در سال‌های اخیر جزو ثابت دکوراسیون شهری مشهدمقدس بوده‌اند و هیچ نقشی بجز دکور نداشته‌اند؛ البته ای کاش تعداد دوچرخه‌های موجود در ایستگاه‌های همیشه کامل بود تا با دکوری زیباتر مواجه می‌شدیم.

انواع و اقسام وعده‌ها از سوی مدیریت شهری جدید مشهدمقدس و اعضای شورای شهر برای این ایستگاه‌ها داده شد اما عملا ایستگاه‌ها از حد دکور خارج نشدند و دائم در حال خاک خوردن هستند و معدود دوچرخه‌های باقی مانده در ایستگاه‌ها نیز در حال مستهلک شدن هستند.

البته در مجموع مشخص نیست حتی اگر این ایستگاه‌ها راه‌اندازی نیز می‌شد شهروندان در کدام نقطه باید دوچرخه‌سواری می‌کردند؟ هیاهوی تبلیغاتی و مصاحبه‌های متعدد از سوی اعضای شورای شهر مشهد تنها کارکردی بوده که این ایستگاه‌ها داشته‌اند.

دغدغه هوای پاک و کاهش آلودگی هوای مشهد که این روزها به شدت با این معضل روبرو است فقط در حد دغدغه‌های کاغذی باقی مانده و در هفته‌های اخیر نیز نهایتا اعلام شد قرارداد این دکورهای شهری یک طرفه فسخ شده و همه چیز به گردن پیمانکار افتاد و مشخص نشد در این مدت نظارت شهرداری مشهد کجا بوده و به کجا رسیده است؟

اما بار دیگر وعده‌ای جدید در مورد ایستگاه‌های دوچرخه مشهد مقدس داده شده است و زمان کافی برای همچنان دکور باقی ماندن این ایستگاه‌ها در نزد افکار عمومی خریداری شده است.

مجتبی بهاروند، رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد در زمینه این طرح جدید گفته است: رابطه بین کارکنان این سامانه با پیمانکار تحت قراردادهای شهرداری نیست. در چنین شرایطی کارکنان باید حق‌وحقوقشان را از طریق اداره کار پیگیری کنند.

وی ادامه داده است: طرح ایستگاه‌های دوچرخه در مشهد، طرحی قدیمی است، از این‌ رو قرار است که طرح جدیدی مشابه ایستگاه‌های دوچرخه تهران که مبتنی بر فناوری است جایگزین شود. براساس آن نیازی به حضور افراد در ایستگاه‌ها نیست و کارها از طریق نرم‌افزار انجام می‌شود.

بهاروند تاکید کرده است: در طرح جدید چند اپراتور مرکزی و چند نیرو برای جمع‌آوری دوچرخه‌ها در سطح شهر فعال خواهند شد اما به طور کلی نیروی انسانی زیادی درگیر طرح نخواهند بود.

بهرحال همین که بعد از حدود هفت سال متولیان شهری به این نتیجه رسیده‌اند که این طرح، طرحی قدیمی است خودش جای سوال دارد و مشخص نیست طرح جدید چه زمانی به بهره‌برداری خواهد رسید و باید منتظر ماند و دید آیا این طرح عملیاتی خواهد شد یا تبدیل به وعده‌ای جدید خواهد شد؟

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.