گیلان- هجوم شکارچیان غیرمجاز به زیست‌های حیات‌وحش گیلان وارد مرحله جدیدتری شده به طوری‌که در پی اقدام یک شکارچی غیرمجاز مبنی بر شکار کل و بز در زیستگاه‌های شهرستان رودبار فرد متخلف بعد از دریافت حکم دادستانی، در منجیل دستگیر و تحویل مراجع قضایی داده شد.

هجوم شکارچیان غیرمجاز به زیستگاه‌های حیات وحش گیلان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی محیط زیست گیلان ، در ادامه برخورد و تلاش عوامل یگان حفاظت محیط‌زیست گیلان برای دفع هجوم شکارچیان غیرمجاز به زیست‌گاه‌های حیات وحش استان، یک شکارچی غیرمجاز که اقدام به شکار کل و بز در زیستگاه‌های شهرستان رودبار می‌کرد بعد از دریافت حکم دادستانی دستگیر و تحویل مراجع قضایی داده شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست گیلان با بیان اینکه شکارچی متخلف مذکور کل‌وبز شکارشده و لاشه آن را به محل مسکونی خود انتقال داده بود عنوان کرد: در این عملیات بقایای لاشه یک‌راس بزکوهی شکارشده به همراه مقادیر زیادی مهمات غیرمجاز از منزل مسکونی این مجرم کشف و ضبط شد.

ساسان اکبری‌پور مراحل شناسایی تا دستگیری شکارچی متخلف را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: بعد از دریافت گزارشی در مورد شکار کل‌وبز در یکی از زیستگاه‌های شهرستان رودبار، تحقیقات لازم انجام شد و پس از اطمینان از صحت گزارش و جمع‌آوری اطلاعات با حکم دادستانی برای تفتیش منزل مسکونی متهمان اقدام کردیم.

وی از مشارکت و همکاری بسیار سازنده ماموران پلیس اطلاعات شهرستان رودبار با یگان حفاظت محیط‌زیست برای دستگیری شکارچی متخلف سخن گفت و تصریح کرد: در جریان عملیات دستگیری این فرد متخلف، گوشت و بقایای لاشه یک رأس کل و بز به همراه مقادیر زیادی مهمات غیرمجاز نیز از محل سکونت این مجرم کشف و ضبط شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست گیلان در مورد جزای عمل شکارچی متخلف دستگیر شده نیز خاطرنشان کرد: جریمه و ضرر و زیان حیات‌وحش برای شکار یک راس پازن بالغ بر ۱۰۰ میلیون ریال برآورد شده است بنابراین مجرم علاوه بر جزای در نظر گرفته شده توسط دادگاه باید نسبت به پرداخت این جریمه نقدی نیز اقدام کند.

اکبری‌پور با تأکید بر اینکه مجرمان بعد از تکمیل پرونده با طرح شکایت جهت رسیدگی به عمل مجرمانه انجام شده، به مراجع قضایی رودبار معرفی شدند اظهار داشت: از عموم مردم طبیعت دوست گیلان تقاضا داریم در صورت مشاهده مواد تخلف در زیستگاه‌های حیات‌وحش مراتب را به مأموران حفاظت محیط‌زیست استان اطلاع دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.