به گفته معاون سیاسی استاندار تهران استان تهران تاکنون به‌عنوان رتبه اول ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی مجلس شناخته شد.

استان تهران تاکنون رتبه اول ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی مجلس را دارد

 قدس آنلاین: شکراله حسن‌بیگی معاون سیاسی استاندار تهران پیش از ظهر امروز با حضور در محل ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی مجلس با ارائه آماری اظهار داشت: دیروز آنهایی که ثبت نامشان در کل کشور نهایی شد، ۷۸۹ نفر بودند که از این تعداد ۲۱۴ داوطلب در استان تهران ثبت‌نام کرده‌اند که رتبه اول کشور را داشتیم و از این تعداد ۱۹ درصد خانم و ۸۱ درصد هم از آقایان بودند. 

وی با مقایسه روز اول ثبت نام از داوطلبان در مجالس یازدهم با نهم و دهم خاطرنشان کرد: در مجلس نهم روز اول ۲۷ نفر ثبت نام داشتیم که از این تعداد ۷ درصد خانم و ۹۳ درصد آقایان بودند و در مجلس دهم نیز، در روز اول ثبت نام ۹۴ ثبت نام کردند که ۱۴ درصد خانم ها و ۸۶ درصد هم آقایان بودند. 

حسن‌بیگی به آخرین آمار ثبت نام یازدهمین دوره مجلس نیز اشاره کرده و گفت: در روز دوم تا این لحظه در ستاد ثبت نام از داوطلبان از حوزه تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر ۳۰ نفر قطعی شده است. ثبت نام از ساعت ۸ صبح آغاز و تا ساعت ۱۸ نیز تا روز ۱۶ آذر ادامه دارد.

وی گفت: گفت: از ۲۵ فرآیند انتخابات ۲۴ فرایند الکترونیکی است و فقط مرحله اخذ رای و شمارش آراست که برای انجام آن نیازمند ایجاد زیرساخت و هماهنگی شورای نگهبان هستیم.

وی در پایان ادامه داد: در رابطه با طرح ثبت نام الکترونیکی هم بحث شده بود که نیاز به نرم افزار خاصی داشتیم و در نهایت ساخت و طراحی آن به انتخابات نرسید.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.