مازندران- سرپرست اداره کل بهزیستی مازندران از عدم رعایت مناسب سازی جهت تردد و استفاده بهینه معلولین در دستگاه های اجرایی گلایه کرد.

تردد معلولین در دستگاه های اجرایی مازندران دشوار است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، دکتر جمال باقری صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی با اشاره به اینکه تنها یک سوم دستگاه های اجرایی مناسب سازی جهت تردد معلولین را اجرایی کرده اند، از معرفی دستگاه های متخلف در آینده خبر داد.

وی با اعلام اینکه ۶۵ واحد مسکونی به مددجویان تحت پوشش واگذار شده است، اضافه کرد: از این میان ۱۲ مسکن به خانواده های دو معلول و ۵۳ مسکن به خانواده های تک معلول و زنان سرپرست خانوار تحویل شد.

سرپرست اداره کل بهزیستی مازندران با بیان اینکه مبلغ کمک بلاعوض مسکن به خانواده های دو معلول روستایی از ۱۸ میلیون تومان به ۳۶ میلیون تومان و خانواده ای شهری به ۶۰ میلیون تومان افرایش یافت، یادآور شد:۴۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه نیز به خانواده های روستایی اختصاص می یابد.

باقری در پاسخ به سوال قدس آنلاین مبنی بر واریز نشدن کمک معیشتی دولت برخی خانواده های تحت پوشش بهزیستی توضیح داد: بهزیستی مازندران ۳۵ هزار و ۵۰۰ مددجوی تحت پوشش دارد که این کمک دولت به ۶ هزار و ۸۰۰ خانواده دارای معلولیت شدید و خیلی شدید که جزو سه دهک پایین جامعه هستند، تعلق گرفت.

وی افزود: از طریق سامانه ای که در اختیار سازمان بهزیستی ست، تمامی دریافتی ها و پرداختی های مددجویان قابل مشاهده بوده و این مساله پیگیری واریزی های معلولین را تسهیل کرده است.

سرپرست اداره کل بهزیستی مازندران از وجود ۱۶هزار زن سرپرست خانوار خبر داد و گفت: در توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و عرضه محصولات تولیدی این خانواده ها ضعف داریم.

باقری به وجود۲۱ مرکز خیریه نگهداری کودکان بی سرپرست اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۲۰۰ فرزند توسط این مراکز نگهداری و مراقبت شده و آموزش می بینند.

وی با اعلام اینکه معتاد کارتن خواب در استان نداریم، از راه اندازی مرکز جامع و مستمر درمان اعتیاد در استان خبر داد و یادآور شد: این مرکز در تمامی استان های کشور دایر خواهد شد و از سم زدایی اعتیاد شروع تا توانمندسازی و بازگشت به خانواده ادامه دارد.

سرپرست اداره کل بهزیستی مازندران با اشاره به اینکه دایر کردن مراکز مشاوره در سازمان بهزیستی یک اولویت است، گفت: پایگاه های مداخله اجتماعی و صدای مشاوره آماده ارائه خدمات به شهروندان هستند.

وی در پاسخ به سوال دیگر قدس آنلاین در رابطه با صف انتظار مددجویان جهت دریافت مستمری با بیان اینکه تمامی مددجویان پشت نوبت، قابل ثبت نام و دریافت مستمری هستند، توضیح داد: با برقراری سامانه های مرتبط، مستمری افرادی که از محل های دیگر دریافتی داشته اند، قطع و افراد جدید جایگزین می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.