ایلام- فرماندار شهرستان چرداول گفت: تحقق مصوبات سفرهای استانی استاندار نقش بزرگی در رفع محرومیت بخش هلیلان دارد.

تحقق مصوبات سفرهای استانی در رفع محرومیت هلیلان موثر است

به گزارش قدس آنلاین، الیاس فتاحی در حاشیه بازدید و سفر یک روزه خود به بخش هلیلان از توابع شهرستان چرداول اظهار داشت:  سه طرح و پروژه عمرانی و اشتغالزایی دولت چهره هلیلان را دگرگون کرده است.

 فرماندار شهرستان چرداول با اشاره به طرح ها و پروژه های مهم پتروشیمی، گلخانه ای و طرح ۵۰۰ هکتاری زیتون عنوان کرد: در سفر سال گذشته استاندار ایلام به هلیلان بر توسعه راه ها و زیرساخت های هلیلان تاکید شده است.

فتاحی با بیان اینکه طرح گلخانه ای در ۱۴ هکتار و سرمایه گذاری ۱۴۰ میلیارد ریالی توسط سازمان اقتصادی کوثر و در زمینه تولید سیفی جات برای رونق تولید محصولات کشاورزی می باشد، بیان داشت: زمینه اشتغال تعداد زیادی از جوانان را فراهم کرده و هم اکنون این طرح در حال ساخت بوده و جوانان جویای کار در آن مشغول بکار و امرار معاش خانوارهای زیادی در هلیلان هستند.

وی دیگر پروژه های مهم را  طرح ۵۰۰ هکتاری زیتون که توسط بنیاد مستضعفان و همچنین ساخت پتروشیمی ذکر کرد و یادآور شد: ساخت پتروشیمی در هلیلان که تحقق یک خدمت ماندگار دولت است، در صورت مهیا شدن زیر ساختها در دهه فجر سالجاری کلنگ آن به زمین زده خواهد شد.

فرماندار چرداول با  بیان اینکه توسعه راه ها نقش مهمی در رفع محرومیت هلیلان دارد، افزود: روکش، بهسازی و آسفالت دهستان زردلان بویژه روستای سرچم تا روستای پیازآباد مرکز دهستان انجام می گیرد.

وی دیگر طرح راه سازی را  جاده تنگ تیر زردلان عنوان کرد که بعد از ۴۰ سال راه زردلان سردسیر  و گرمسیر را به هم وصل می کند و در حال حاضر این پروژه به طول ۱۳ کیلومتر و اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریال مقدمات کار آن شروع  و در حال خاکبرداری و پل سازی مسیر هستند.

فتاحی در خصوص پل جزمان و اهمیت این پل در تردد مردم دهستان زردلان به بخش هلیلان و مرکز شهرستان و استان گفت: این پل قدمت زیادی دارد که در سال های گذشته با بارش های باران و سیل دچار تخریب و همواره بصورت موقت ترمیم می شد که ساخت پل جدید در این رودخانه از خواسته های مردم بود که برای این پروژه نیز اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال اختصاص و در حال ساخت می باشد و در سال آینده نیز به بهره برداری خواهد رسید و تردد برای بیش از ۷ هزار نفر مردم را به سهولت فراهم خواهد کرد.

وی اجرای گازرسانی در بخش هلیلان را از دیگر خدمات دولت تدبیر و امید دانست و  بر تسریع گازرسانی به دیگر روستا ها و رفع معارض و موانع توسط بخشداری هلیلان و شرکت گاز تاکید داشت.

فرماندارچرداول گستردگی خدمات بهداشتی و درمانی در مناطق شهری و روستایی  دستاورد مهم دولت دانست و اظهار داشت: ساخت ۲ درمانگاه در شهر توحید و روستای پیازآباد از سال گذشته در دستور کار قرار گرفت که مرکز بهداری توحید با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال تکمیل و فقط تجهیز آن توسط دانشگاه علوم پزشکی در دست اجراست که از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی می خواهیم در این زمینه سرعت عمل بیشتری داشته تا مردم نجیب شهر توحید دغدغه ای نداشته باشند.

وی همچنین یادآور شد: درمانگاه روستای پیاز آباد مرکز دهستان زردلان پس از چند ماه توقف عملیات تکمیل و ساخت آن آغاز شده و هم اکنون از رشد فیزیکی ۹۰ درصدی برخوردار است که تا کنون ۳۰ میلیارد ریال برای ساخت آن هزینه شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.