معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری خراسان رضوی گفت: نتوانستیم دغدغه مربوط به حل معضل اعتیاد را مردمی کنیم، مردم نقش کلیدی در حل معضلات اجتماعی دارند و می‌توانند در این مهم کمک بسیاری کنند.

نقش مردم در حل معضلات اجتماعی نادیده گرفته نشود

به گزارش قدس آنلاین، حسن جعفری در پنجمین جلسه کمیته تخصصی توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم‌نهاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خراسان رضوی اظهار کرد: سازمان‌های مردم‌نهاد فرصت بسیاری خوبی است که آموزش‌وپرورش می‌تواند از آن استفاده بهینه کند. اما گزارش‌ها حاکی از آن است که ما متناسب با حجم تهدیدات در خصوص اعتیاد، آمادگی نداریم.

وی بابیان اینکه جامعه ما، یک جامعه دانشجویی است و برای اعلام علنی نرخ اعتیاد محدودیت وجود دارد، افزود: این موضوع حساسیت خانواده‌ها را مضاعف می‌کند.

جعفری با بیان اینکه قانون‌مند شدن چگونگی پیشگیری و مقابله با مواد مخدر بر عهده سازمان‌های مردم‌نهاد است، گفت: مردم نقش کلیدی در حل معضلات اجتماعی دارند، نمونه بارز حضور مردم، بعد از انقلاب و جنگ تحمیلی است.

وی با بیان اینکه نتوانستیم دغدغه اعتیاد را مردمی و عمومی کنیم، ادامه داد: باید کاری کنیم اعتیاد و کمک به بیماران مبتلا به اعتیاد، جزو دغدغه‌های مردم شود.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه باید تجارب موفق را سامان دهیم و از آن حمایت مالی کنیم، بیان کرد: باید طرح‌های ناموفق را حذف کنیم؛ برای مثال برگزاری اردو برای پیشگیری از اعتیاد چندان مؤثر نیست. سالانه بودجه‌ای برای امور ناموفق تعیین کرده‌ایم اما بازخوردی مشاهده نکردیم.

وی در خصوص بهبود روند مقابله با اعتیاد گفت: باید از اساتید و نخبگان دانشگاه در این طرح‌ها، استفاده شود و تلفیقی از تجربه علمی و مردمی برای بهبود این امر به عمل آید. ما حمایت بعد از بهبودیمان، بسیار ضعیف است؛ برای بهبودیافتگان، بعد از بهبودی طرح داشته باشیم و ارگان‌هایی مثل کمیته امداد و بهزیستی را ملزم به همکاری کنیم.

جعفری ادامه داد: سازمان‌های مردم‌نهاد در حوزه اعتیاد خیلی فعال نیستند؛ باید جلساتی تعیین شود و سازمان‌های مردم‌نهاد گلایه‌ها و مشکلاتی را با آن درگیر هستند مطرح کنند.

وی در انتها با توصیه به سمن‌ها، گفت: برگزاری نمایشگاه برای آگاه‌سازی مردم و تبیین خطر اعتیاد حائز اهمیت است.

منبع : مهر 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.