نماینده مردم کاشمر و بردسکن در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: بودجه عمومی سال آینده کشور ۴۴۰ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است.

بودجه عمومی سال آینده ۴۴۰ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است/اختصاص۱۰ درصد بودجه به وزارت بهداشت و آموزش و پرورش

 دکتر بهروز بنیادی در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین  گفت: همه ساله طبق قانون بودجه سال آینده ۱۵ آذرماه  به مجلس ارائه می شد ولی امسال با توجه به تعطیلی مجلس در اولین روز کاری مجلس بودجه سال ۹۹  به مجلس ارائه و در کمیسیون های مختلف مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه  ۹ تا ۱۰ درصد بودجه کشور به وزارت بهداشت و آموزش و پرورش اختصاص داده می شود گفت: بیش از ۴۰ درصد فضاهای آموزشی کشور فرسوده و نیاز به مقاوم سازی دارند که این رقم در بردسکن ۵۰ درصد است که  می طلبد وزارت آموزش و پرورش و اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با مشارکت خیران  دراین حوزه بیش از پیش ورود پیدا کنند.

وی  عنوان کرد: در بازدیدی که از چند مرکز آموزشی و هنرستانی بردسکن  داشتم  متاسفانه هنوز برخی از تجهیزات و امکانات آموزشی و کارگاهی به روزرسانی نشده است  و به لحاظ سرانه غذایی اعتباری اختصاص داده نشده است.

وی با اشاره به  مشکلاتی که  شهرستان ها در حوزه آموزش و پرورش دارند گفت:  متاسفانه بسیاری از آیین نامه و بخشنامه های ابلاغی دست مدیران آموزش و پرورش را در شهرستان ها بسته است  و هنوز تصمیم گیرنده اصلی مدیران استانی می باشند.

 وی برتفویض اختیار برای حل مشکلات و نیازهای شهرستانها  در حوزه آموزش تاکید کرد و گفت: وزارت آموزش و پرورش و ادارات کل باید نقش ناظر را انجام دهند تا مشکلات شهرستان ها بهتر رصد شود.

وی همچنین گفت: با توجه به درخواست تعدادی از آموزشیاران نهضت سواد آموزی مبنی بر جذب آنها در استخدام آموزش و پرورش گفت:  قانونی در مجلس مصوب شده است که تمامی آموزشیاران نهضت تا سال ۹۲  به استخدام آموزش و پرورش دربیایند که دراین رابطه تعداد دیگری از آموزشیاران نهضت که از سال ۹۲ به بعد در حوزه نهضت فعالیت دارند شامل آنها نشده است که امید است  در بودجه سال آینده وزارت آموزش و پرورش و سازمان امور اداری استخدامی کشور نیز برای این افراد تصمیم جدی برای استخدام آنها گرفته شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.