سخنگوی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت:تاکنون تصمیمی برای تعطیلی مدارس مشهد در روز سه شنبه از سوی کارگروه اضطرار آلودگی هواگرفته نشده است.

تعطیلی مدارس مشهد در هاله ای  از ابهام

به گزارش قدس آنلاین، مهدی مجیدی فرد، سخنگوی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت:   هنوز تصمیمی راجع به تعطیلی مدارس مشهد برای فردا سه شنبه ۱۲ آذر ماه گرفته نشده است.

وی تصریح کرد: تصمیم‌گیری درباره تعطیلی مدارس به علت آلودگی هوا بر عهده کمیته اضطرار است، در این کمیته دستگاه های مختلف مسئول عضو هستند و آموزش و پرورش فقط به عنوان یکی از اعضای این کارگروه بوده و به تنهایی در این زمینه تصمیم گیری نمی‌کند.

مجیدی فرد افزود: انتظار داریم کارگروه تنها به سمت تعطیلی مدارس حرکت نکند، در نظر گرفتن شرایط آموزشی و پرورشی دانش آموزان و هزینه های هنگفتی که تعطیلی یک روز مدرسه برای این حوزه ایجاد میکند از مواردی ست که باید آن ها را در نظر داشت.

وی ادامه داد: این که نگاه ما برای کاهش آلودگی تنها به سمت مدارس سوق پیدا کند توجیه پذیر نیست، باید تمام بخش هایی را که در این زمینه مسئولیت داشته و تاثیرگذار هستند را درگیر کنیم تا تنها به صورت موقت و یک روزه مشکل کاهش پیدا نکند.

مجیدی فرد اظهار کرد: خط قرمز ما سلامت دانش آموزان و معلمان است اما می توان از مسیرهای دیگری به جز تعطیلی مدارس در زمینه کاهش آلودگی هوا گام برداشت که امیدواریم کارگروه اضطرار آلودگی هوا آن ها را در نظر بگیرد. 

وی ادامه داد: تا این لحظه تصمیمی از سوی این کارگروه مبنی بر تعطیلی مدارس مشهد برای فردا سه شنبه ۱۲ آذرماه اعلام نشده اما به محض اعلام نتیجه از طریق رسانه ها به اطلاع مردم عزیز خواهد رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.