۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۷
کد خبر: 680951

«لیونل مسی»، بار دیگر رقبای خود «ویرجیل فن دایک» و «کریستیانو رونالدو» را برای فتح توپ طلای امسال شکست داد.

ششمین توپ طلا در کلکسیون «مسی»

قدس آنلاین: فوق ستاره ۳۲ ساله بارسا محتمل‌ترین گزینه برای بردن این جایزه بود؛ کسی که از سال ۲۰۱۵ تاکنون موفق به فتح آن نشده بود.

«آنتوان گریژمان» در دوره قبلی کار خود را در رتبه سوم به اتمام رساند اما مرد فرانسوی پس از عملکردی نه چندان چشمگیر از زمان پیوستن به بارسا در تابستان سال جاری، بعید است که بتواند در جمع سه نفر نخست جایگاهی داشته باشد.

سالن اپرای «تئاتر دو شاتله» پاریس میزبان این دوره بود.

کمی عجیب بود که فکر کنیم مسی برای پایان دادن به قحطی ۴ ساله نبردن توپ طلا، شانس موفقیت داشته باشد البته با توجه به اینکه او در سال ۲۰۱۸ حتی در جمع سه نفر برتر نیز قرار نگرفت و سال پیش از آن نیز کارش را در رتبه دوم به پایان رسانده بود. به عبارتی این شائبه به وجود آمده بود که دوران پسامسی آغاز شده اما اینطور نبود.

در سوی دیگر رونالدو پس از کمک به یوونتوس در فتح سری‌آ و رهبری پرتغال در تصرف نخستین دوره لیگ ملت‌های اروپا، برای پس گرفتن جایگاه خود در جمع سه نامزد اصلی تقلای زیادی کرد.

البته موفقیت های رونالدو دستاوردهای تیمی بوده و عملکرد انفرادی مرد پرتغالی در عرصه باشگاهی در سطح استانداردهای همیشگی او نبود.

ستاره ۳۴ ساله پرتغالی اسکودتو ارزشمند خود را تصاحب و در فصل ۲۰۱۸ – ۲۰۱۹ عنوان ارزشمندترین بازیکن سری‌آ را از آن خود کرد اما فصل گذشته تنها ۲۸ گل به ثمر رساند و پایین‌ترین آمار گلزنی خود را در طول یک فصل از زمان ترک منچستریونایتد در سال ۲۰۰۹ ثبت کرد. اما رونالدو به درخشش در تیم ملی پرتغال ادامه داد و در سال ۲۰۱۹ و در جریان ۱۰ بازی ملی ۱۴ گل به ثمر رساند. او تاکنون در هیچ سالی موفق نشده بود این تعداد گل را برای تیم ملی کشورش ثبت کند.

فرانس فوتبال، از این پس در مراسم اهدای توپ طلا به بهترین بازیکن جهان، جایزه‌ای با نام «یاشین» به احترام «لو یاشین» گلر اسطوره‌ای شوروی سابق ملقب به عنکبوت سیاه، اهدا خواهد شد.

و اما لئو...

ستاره ۳۲ ساله، فصل گذشته یک بار دیگر سالی فوق‌العاده را به همراه کاتالان‌ها سپری کرد و به همراه این تیم دهمین جام لالیگای خود را بالای سر برد و با ۳۶ گل و ۱۳ پاس گل در ۳۶ بازی، بار دیگر چرخ‌دنده اصلی موفقیت تیم تحت هدایت «ارنستو والورده» بود. او تا اینجای دوران حرفه‌ای خود ۵۲ ضربه ایستگاهی را تبدیل به گل کرده که چهار مورد آن در فصل جاری بوده است.

مسی فصل گذشته در مجموع ۵۱ بازی در تمامی رقابت ها ۵۰ گل به ثمر رساند و با توجه به ۳۶ گلی که تنها در لالیگا زده بود، ششمین کفش طلای خود را به خانه برد.

نشریه موندو دیپورتیوو در آستانه این مراسم با اعلام خبری، نوشت که ستاره آبی اناری‌ها برای بردن ششمسن توپ طلای خود گوی سبقت را از رونالدو و فن دایک ربوده و پاریس را با دستی پر ترک خواهد کرد.

شایعه ای که البته به حقیقت بدل شد و 

فهرست نفرات برگزیده این دوره از قرار زیر است:

بهترین بازیکن مرد سال 

لیونل مسی

بهترین بازیکن زن سال

مگان راپینو 

الکس مورگان و لوسی برنز به ترتیب دوم و سوم شدند.

بهترین دروازه بان (یاشین)

آلیسون بکر

روبرت لواندوفسکی و متخصص پیدا کردن راه دروزاه ها برای اهدای جایزه به بکر دعوت شد...

بهترین بازیکن زیر ۲۱ سال (جایزه کوپا)

متیس دی لیخت 

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.