گیلان- مدیرکل کمیته امداد گیلان از تولید ۱۰ درصد پیله تر ابریشم استان توسط مددجویان این نهاد خبر داد.

۱۰درصد پیله تر ابریشم توسط مددجویان گیلانی تولید شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از کمیته امداد استان گیلان ؛ عباس اهرابی با بیان اینکه گسترش توتستان ها و پرداخت تسهیلات ارزان به مددجویان این بخش از برنامه های این نهاد است گفت:توسعه و ترویج پرورش کرم ابریشم در بین خانوارهای تحت حمایت باهدف ایجاد شغل و افزایش درآمدهای جانبی برای آن‌ها یکی از برنامه‌های مهم معاونت اشتغال است.

وی با اشاره به ظرفیت خوب گیلان برای توسعه صنعت نوغانداری افزود : دوره پرورش کرم ابریشم ۴۵ روزه است که در زمان کوتاه بازدهی بالایی دارد و می تواند در کنار کشاورزی به عنوان شغل دوم خانواده ها  محسوب شود .

اهرابی اظهار داشت:  طی هفت ماه امسال، راهبران شغلی ۵۰۶ مددجوی را شناسایی‌ کرده و در حال انجام اجرای طرح اشتغال هستند.

 وی همچنین از همکاری کمیته امداد با سایر دستگاه‌ها و نهادهای متولی آموزش برای ارائه آموزش‌های شغلی و مهارتی به مددجویان خبر داد و گفت: مددجویان کمیته امداد گیلان می‌توانند به صورت رایگان از این آموزش‌ها برخوردار شوند و سپس برای ایجاد کسب و کار مورد نظر خود اقدام کنند.

اهرابی با اشاره به اینکه در حال حاضر ظرفیت بسیار خوبی برای اشتغالزایی در مناطق روستایی استان وجود دارد ، تصریح کرد: مددجویان روستایی برای ارتقای وضعیت معیشت می‌توانند در زمینه‌های کشاورزی، دامپروری، شیلات و صنایع‌دستی طرح‌های اشتغالزایی را اجرایی کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.