نماینده گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی گفت: با پیگیری‌های انجام شده و همچنین قول مساعد مسئولان، احتمالا پرواز آزمایشی در فرودگاه گناباد تا پایان سال انجام خواهد شد.

انجام پرواز آزمایشی در  فرودگاه گناباد تا پایان سال ۹۸

به گزارش قدس آنلاین، حمید بنایی اظهار داشت: یکی از پروژه‌های عمرانی که بیش از دو دهه است که در گناباد طول کشیده و هنوز به سرانجام نرسیده، پروژه فرودگاه گناباد است که از سال ۷۳ این طرح تایید و اجرای آن آغاز شد. نکته قابل توجه این است که در ابتدا طرح یاد شده به صورت مشارکتی و کمک‌های مردمی قرار بود اجرا شود اما هنوز خبری از اوج‌گیری هواپیما در آن نیست.

وی تصریح کرد: با پیگیری‌های نمایندگان گذشته و بنده، بودجه این فرودگاه در پیوست بودجه سنواتی کشور جدول شماره ۲۰ ثبت شده و امروز دارای اعتبار ملی است اما با درنظر گرفتن اینکه روند اجرای آن بیش از دو دهه طول کشیده برآورده اتغییر کرده و اکنون اعتبار تعیین شده با هزینه‌های اجرای طرح منطقی نیست و تناسبی ندارد.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۵۳ فرودگاه در کشور داریم که دولت در نظر دارد فرودگاه جدیدی احداث نکند، اما با این‌ وجود دستور وزیر را جهت عملیاتی کردن فرودگاه گناباد داریم و شرکت فرودگاه‌ها نیز موظف شده این پروژه را تکمیل کند.

بنایی عنوان کرد: ساختمان حفاظت و باند این فرودگاه کامل شده و سالن پایانه نیز در دست‌ساخت است و برای مرحله بعدی باید بحث فنس و «تاکسی» را پیگیری کنیم. ظرف ۱۰ روز آینده محوطه‌سازی فرودگاه با اعتباری ۱۲ میلیارد تومانی آغاز خواهد شد و امیدواریم تا پایان سال، پرواز آزمایشی را در این فرودگاه داشته باشیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی همچنین اظهار داشت: راه‌آهن گناباد یکی دیگر از پروژه‌های عمرانی مهم در شرق کشور بوده و ظرف ۱۰ ماه اخیر پیگیری‌های زیادی انجام دادیم و دستورات لازم در این زمینه از وزیر مربوطه اخذ شد تا ۵۰ کیلومتر اول راه‌آهن از یونسی تا گناباد با اعتبار ۶۵ میلیارد تومان آغاز و با پیگیری‌های صورت گرفته ۱۰ کیلومتر دیگر در حوزه گناباد نیز به آن اضافه‌ شده است.

بنایی افزود: پیمانکار این پروژه مطالبات زیادی دارد که وزارت مربوطه به صورت اوراق مقداری از این مطالبات را پرداخت کرده و پیمانکار نیز خوب کار کرده و در این مدت پروژه ۳۸ درصد پیشرفت دارد و زیرسازی آن باید ظرف ۳۶ ماه تکمیل شود.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی درباره گلایه مردم روستاهای پایین‌دست گناباد درباره طولانی شدن مسیر آن‌ها به دلیل اجرای دو بانده شدن جاده سنتو اظهار داشت: این مشکل را شورای روستاها منتقل کردند که با پیگیری‌های صورت گرفته، دستورات لازم درباره احداث زیرگذر «بیلند» گرفته شد و مناقصه آن نیز با اعتبار اولیه ۲ میلیارد تومان برگزار شده است. پیمانکار در حال تجهیز کارگاه است اما برای احداث کامل این پل به ۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی درباره مجتمع آموزش عالی گناباد اظهار داشت: پروژه مجتمع آموزش عالی گناباد یکی از پروژه‌های سنگین است که در این پروژه ۳۰ هزارمتربع زیربنا احداث می‌شود.

بنایی افزود: این پروژه تاکنون ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اما برای تکمیل آن به ۱۳ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که ۱۰ میلیارد آن تصویب و منتظر تخصیص آن هستیم.

مسیر گناباد به مشهد به دلیل یک محور بودن درگذشته «جاده مرگ» نامیده شده بود زیرا در این مسیر هر روز شاهد تصادفات منجر به فوتی بودیم و یکی از مطالبات مردمی در این چند سال دو بانده کردن این مسیر بوده که نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی در این زمینه به خبرنگار تسنیم گفت: از مسیر گناباد به مهنه ۲۷ کیلومتر باقی‌مانده تا دوبانده شود که ۴ میلیارد تومان اعتبار مصوب شده و پیمانکار نیز کار را سریع جمع کرد و ۱۰ کیلومتر آن به بهره‌برداری امسال رسید.

وی ادامه داد: امیدوار هستیم ۱۲ کیلومتر آن نیز تا دهه فجر به بهره‌برداری برسد اما مشکل اصلی در این طرح، پل ابتدای مهنه است که خود یک پروژه سنگین است که پیش‌بینی می‌کنیم در ۶ ماهه ابتدای سال آینده این کار صورت گیرد.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اجرای این پروژه پیمان‌سپاری شده و تا قبل پایان سال شاهد کلنگ‌زنی شروع آن خواهیم بود .

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی درباره آخرین وضعیت احداث پادگان آموزشی در گناباد نیز گفت: از ابتدا پیگیری برای احداث پادگان آموزشی یکی از سه نهاد نظامی کشور در گناباد را به دلیل شرایط استراتژیک آن را داشته‌ایم.

وی ادامه داد: نمایندگان ارتش و نیروی انتظامی از گناباد و ظرفیت‌های آن بازدید داشته‌اند و ارتش درخواست زمین ۱۰۰ هکتاری داده که برای آن درگیر کار اداری هستیم.آخرین خبرها از مطرح شدن این پادگان در جلسه طرح و برنامه ستاد مشترک نیروهای مسلح داریم.

بنایی در مورد وضعیت اشتغال در کشور نیز ادامه داد: متاسفانه دولت هر بار در مجلس آمار متناقضی را اعلام می‌کند این آمار از ۵۸۰ هزار شغل تا ۷۰۰ هزار شغل متغیر است ولی مرکز پژوهش‌های مجلس اعتقاد دارد دولت در سال ۳۸۰ هزار شغل بیشتر نتوانسته ایجاد کند.در بودجه ۹۷ و ۹۸ مبلغ ۱۸ هزار میلیارد تومان جهت اشتغال مصوب شده است.

نماینده مردم گناباد و بجستان درباره آمار اعلامی برخی نهادها در زمینه ایجاد اشتغال در گناباد بیان کرد: اشتغال ایجاد شده در دو شهرستان گناباد و بجستان ۱۸۰۰ نفر بوده که بیمه نیز است اما در این دو شهرستان حدود ۴ هزار نفر بیکار داریم.

منبع: تسنیم 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.