سومین روز ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات مجلس از ساعت ۸ صبح در سراسر کشور آغاز شده و مانند دو روز گذشته پیش‌ازظهر خلوتی را پشت سر گذاشت.

اگمونت رفت، دماوند آمد

قدس آنلاین: به گزارش ایسنا، وارد سالن ثبت‌نام کاندیداها که می‌شوی بیش از داوطلب و همراهان احتمالی‌شان با خبرنگاران و عکاسان روبه‌رویی، صدای گام‌های هرکس که به گوش‌شان می‌رسد برمی‌گردند به امید دیدن چهره‌ای سیاسی، فعالی اجتماعی یا شخصیتی فرهنگی اما آنچه نصیب چشم‌شان می‌شود یا یکی از همکاران خودشان است، یا جمعی از اعضای حراست وزارت کشور که در دو سالن‌ اصلی ثبت‌نام در رفت‌وآمدند؛ جز این اگر باشد چهره مردان و گاهی زنان جوان یا میان‌سالی است که با کمی اضطراب و مقداری احتیاط به میز یکی از کاربرها نزدیک می‌شوند و با پرسش و پاسخ‌های معمول از او کمک می‌خواهند تا برای ثبت‌نام اقدام کنند.

میزهای کاربران در سالن اول تا ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه با گذشت بیش از دو ساعت از آغاز روند ثبت‌نام‌ها چندتا یکی مشغول است و مابقی خالی‌ مانده و کاربرانشان به گفت‌وگو باهم و چک‌کردن موبایل‌هایشان مشغولند. در سالن دوم هم فضا شلوغ‌تر از این نیست. آرامش و سکوت حاکم است و چندتایی داوطلب کت‌شلواری یا مقنعه‌چادری مشغول ارائه مدارک‌شان هستند.

در چنین اوضاعی خبرنگاران و عکاسان از حضور هرکسی که کمترین ارتباطی با جریان‌های سیاسی داشته باشد یا نامش را بتوان در یک لیست انتخاباتی قدیمی پیدا کرد و اسمش را در دو گفت‌وگوی کوتاه خبری به چشم دید، استقبال می‌کنند. عکسش را می‌گیرند و با ردوبدل کردن نگاه‌ها تصمیم می‌گیرند که مصاحبه‌ای هم با او داشته باشند یا نه.

تنها حاشیه‌ای که در ساعات اولیه، توجه خبرنگاران و عکاسان را جلب کرد تغییر بنر تزیینی سالن اول بود که تصویری از قله اگمونت نیوزیلند را جای دماوند جا زده بود اما تغییرش با تصویری تازه و بازگشت دماوند به وزارت کشور در شرایطی انجام شد که عکاسان و خبرنگاران به سالن دوم هدایت شدند و ماموران تدارکات با نظارت اعضای حراست به دور از لنز دوربین‌ها کار تعویض را انجام دادند.

جز این‌ها ارسلان فتحی پور نماینده سابق مجلس، حجت‌الله دمیاد استاندار کرمانشاه در دولت احمدی‌نژاد و نصرالله جهانگرد رییس سازمان فناوری اطلاعات در دولت یازدهم تنها افرادی‌اند که تا پیش از ظهر به وزارت کشور مراجعه کردند و چهره و نامشان برای عکاسان و خبرنگاران آشنا بوده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • لکن یک قدری باید تحمل کنید ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
    0 0
    دقت انتخابات را از بنرش می توان دید