مسئول طرح فرهنگی، آموزشی و زیارتی «هم‌سایه» گفت: از زمان آغاز اجرای این طرح در سال جاری تا کنون ۴۵۰ زوج جوان از نقاط مختلف کشور میهمان این طرح شده‌اند.

 میزبانی حرم رضوی از  ۴۵۰ زوج جوان از سراسر کشور

به گزارش قدس آنلاین، مهدی سلطانی گفت: اردوی طرح «هم‌سایه» ویژه زوجین جوان سراسر کشور به همت مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی طراحی شده که اولین دوره این طرح در سال جاری از سالروز میلاد پیامبر اکرم(ص) و ولادت امام جعفر صادق(ع) آغاز شده و در طول دو هفته و در قالب چهار دوره پذیرای ۴۵۰ زوج از سراسر کشور شد.
سلطانی با بیان اینکه زوج‌های شرکت کننده در طرح هم‌سایه از استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، قزوین، سمنان، کرمان، یزد، مرکزی، البرز، قم، بوشهر، فارس، خراسان شمالی، گلستان و خراسان جنوبی به مشهد مقدس سفر کرده بودند، تصریح کرد: نومزدوجین شرکت کننده طرح «هم‌سایه» در قالب گروه‌های ۲۴۰ تا ۲۸۰ نفره به مدت سه روز از سوی آستان قدس رضوی در محل زائرشهر رضوی اسکان داده شدند و ضمن بهره مندی از خدمات رفاهی و زیارت بارگاه منور رضوی، در دوره‌های آموزشی روانشناسی زن و مرد، مهارت‌های زندگی و خانواده رضوی با موضوعات شاخصه‌های زندگی حضرت رضا(ع) حضور پیدا کردند.
وی گفت: برگزاری جشن ازدواج زوج‌های شرکت‌کننده برنامه پایانی اردوی سه روزه طرح هم‌سایه است که با حضور زوج‌های جوان در رواق حضرت زهرا(س) حرم مطهر رضوی برگزار شد و زوجین پس از زیارت بارگاه منور رضوی میهمان خوان پربرکت رضوی نیز شدند.
سلطانی اهدای بسته‌های متبرک و یک جلد قرآن مجید به همراه هدایای فرهنگی را از دیگر خدمات آستان قدس رضوی به نومزدوجین برشمرد و افزود: طرح «هم‌سایه» بخشی از طرح بزرگ «زندگی به سبک رضوی» ویژه زوج‌های جوان غیرمشهدی است که با میزبانی مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی اجرا می‌شود.
وی با بیان اینکه در طول سال ۹۸ طرح هم‌سایه پذیرای ۴۵۰ زوج جوان شده است، گفت: پیش بینی می‌شود تا پایان امسال شش هزار زوج جوان میهمان این طرح شوند.
سلطانی موضوع خادمیاری افتخاری زوجین با همدیگر را یکی از دیگر خدمات این طرح در حوزه انجام فعالیت‌های اجتماعی دانست و گفت: طرح خادمیار افتخاری در راستای ایجاد هم دلی و افرایش معنویت در فضای خانواده طراحی شده و در راستای تحقق آن زوجین جوان مشهدی که از آموزش‌ها و برنامه‌های طرح زندگی به سبک رضوی بهره‌مند شده اند، به منظور میزبانی از نومزدوجین سراسرکشور به صورت خادمیار افتخاری در طول اردوهای هم سایه حضور می‌یابند و به زائران جوان خدمت می‌کنند که این حضور با معنویت در روند اجرای این طرح بسیار موثر و قابل تقدیر است.
یادآور می‌شود؛ جشن ازدواج نومزدوجین سراسر کشور با هدف ترویج ازدواج آسان، حمایت مادی و معنوی، بالا بردن سطح آگاهی و تحکیم زندگی مشترک زوج‌های جوان از سوی مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی و با همکاری معاونت محرومیت زدایی، معاونت تبلیغات اسلامی، انتظامات آستان قدس رضوی و موسسه موقوفه رضوی(زائر شهر) در قالب طرح فرهنگی، آموزشی و زیارتی «هم‌سایه» طراحی شده است و زوجین به صورت مرحله‌ای و گروهی در این جشن حضور پیدا می‌کنند.

منبع: استان نیوز 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.