یک کانون بیماری دامی تب برفکی در دامداری یکی از روستاهای مجاور شهرستان سبزوار شناسایی شد که با اقدامات به موقع این بیماری مهار و از شیوع آن جلوگیری شد.

کانون بیماری تب برفکی در سبزوار مهار شد

به گزارش قدس آنلاین، رییس شبکه دامپزشکی سبزوار گفت: با توجه به مشاهده یک مورد بیماری تب برفکی در میدان دام سبزوار دامپزشکان با حضور در محل و انجام اقدامات تخصصی مانع شیوع این بیماری شدند.

ولی الله جغتایی با اشاره به احتمال شیوع دوباره این بیماری دامی افزود: دامداران از خرید دام‌های بدون گواهی بهداشتی خودداری نموده و همچنین از رفت و آمد افرادی که با میدان‌های خرید و فروش دام، کشتارگاه‌ها و سایر دامداری‌ها در ارتباط هستند به داخل گله یا دامداری خود جلوگیری کنند.

وی ادامه داد: دامداران همچنین در محل ورود و خروج دامداری حوضچه ضدعفونی ایجاد کرده و از محلول ضدعفونی مناسب استفاده کنند و در صورت مشاهده علائم بیماری شامل ریزش بزاق، زخم‌های دهانی، لنگش، قطع ناگهانی و کاهش شیردهی دام موضوع را به شبکه دامپزشکی اطلاع دهند.

وی گفت: 'تب برفکی' نوعی بیماری ویروسی است که از طریق عواملی مانند نقل و انتقال دام‌های آلوده، رفت و آمد دامداران و افراد در تماس با دام و حمل و نقل خودروهای حمل دام انتشار می‌یابد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.