خراسان شمالی- معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه ۲۲ هزار معلول در استان وجود دارد،گفت: در حوزه اشتغال نباید از حضور معلولان و به کارگیری آنان غفلت کرد.

نباید در حوزه اشتغال  از معلولان غفلت کرد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی و اموربین الملل استانداری خراسان شمالی، دکتر علی بیگ زاده در آیین روز جهانی معلولان اظهار داشت: هدف از برگزاری چنین همایش هایی این است تا اذهان عمومی جامعه را نسبت به قشر معلولان روشن و آگاه کنیم زیرا معلولیت،محبوبیت و اوج گرفتن از زمین محدود به سوی آسمان نامحدود است.

وی در ادامه افزود: معلولیت ضعف و ناتوانی نیست باید توانایی های این معلولان بروز پیدا کند و تمامی افراد دست اندر کار، باید این فرصت را برای آنان فراهم آورند تا زمینه مشارکت معلولان در عرصه های اجتماعی،اقتصادی و فرهنگی به وجود آید.

بیگ زاده خاطرنشان کرد: باید در ارتباطات اجتماعی خود دقت کنیم تا به معلولان احترام بگذاریم و آنان را مورد ترحم قرار ندهیم زیرا معلولان شایسته عزت و احترام هستند.

وی با تاکید بر اینکه باید زمینه اشتغال معلولان فراهم شود،تصریح کرد: معلولان باید استعدادها و توانایی های خلاق،هنری و فکری خود را در جهت رسیدن به منافع خود و غنی سازی جامعه رشد دهند.

بیگ زاده اظهار داشت: تهیه وسایل کمک آموزشی،تشکیل سازمان های مردم نهاد ویژه معلولان ،توجه به مسائل رفاهی ،توجه به حوزه بهداشت ودرمان ،مناسب سازی شهر از مهم ترین اقدامات برای حوزه معلولان است که در قانون نیز بدان تاکید شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.